sparvis.blogg.se

2014-05-31
17:17:00

Sista två tentor för första året på Ekonomprogrammet.
Ni har märkt att jag har varit mycket dålig på bloggning på sistone.
Men det har att göra med att jag är rätt stressat inför nästa vecka
då jag ska ha två tentor.
En i statistisk grundkurs och en i marknadsförning.
Första gången som jag har två kurser samtidigt och därför är stressen inför tenta
ännu större än vanligt.
 
Marknadsföringsboken har jag läst halva nu.
Japp, det är den som väger 3kg, är på sida 463 just nu från typ kring 1000.
Tentan är på onsdag så jag har en del kvar att göra tills dess....
hoppas jag hinner :o
 
Har inte haft tid med bloggning och fokuserat på plugget helt och hållet.
Såklart var man ju lite lat i början igen och har därför ännu mer att göra nu...
men men...
Hoppas det löser sig ändå och att jag fortfarande inte behöver skriva omtenta,
skulle jag verkligen önska mig x)
 
Inte ens haft tid för träning, så mycket har jag fokuserat på plugget.
Fast jag vet att det där med att ta sig tid för träning är lite skitsnack...
visst hade jag haft tiden, jag behöver ju också pausa...
Men när jag pausade så orkade jag inte heller träna eller ta mig till gymmet eller så.
Rätt dålig av mig, men jag har inte ångest!
Istället ska jag köra dubbelt så hårt när jag väl sätter igång igen :D
 
Sedan när tentorna är avklarade nästa vecka så kommer mamma, mormor och morfar till Sverige.
Det ska bli underbar att få krama de alla <3
Så jag kommer nog inte hinna blogga speciellt mycket då heller.
 
Den 11. Juni tar brorsan studenten och den 16. Juni åker alla hem igen.
Och därefter börjar min riktiga sommar.
 
Då kan jag även börja blogga mer igen :D
 
Vad ska jag göra i sommar?
Jag har lovat mig själv att ägna denna sommaren åt mig själv,
vill säga ta hand om mig själv, fokusera på vad jag vill och njuta av att göra det jag älskar!
Det vill säga det kommer bli en massa träning, god mat, strand, bad, hav, fotografiera
och massa mys med mina älsklingar (pippisar och sambon<3)
 
Sedan har jag faktiskt även fått ett sommarjobb, vet dock inte riktigt än hur mycket de kommer att behöva mig då schemat inte är klart ännu.
Det blir att jobba på restauragen i Hotel Clarion som ligger bara 150m bort från mig.
Så det är väldigt smidigt också.
 
Jag ska även läsa en sommarkurs inom Turism.
Ska bli spännande tror jag :)
Det är en distanskurs så får la se hur det blir :D
 
Såååådär nu vet ni lite hur mitt liv ser ut just nu.
Och hoppas ni förstår varför jag inte bloggat så mycket :)
 
Nähe nu räcker det med paus från plugget,
ska försvinna in i kurslitterturen igen :D
 
HA EN UNDERBAR HELG ALLA :D
Taggar: clarion hotel, detta blir MIN sommar!, fokusera på sig själv, hinna inte blogga, hinna inte träna, hinna med ingenting, hotelrestaurang, marknadsföring, min sommar, njuta, plugga, plugga ikapp, restaurang, snart tenta, sommarjobb, sommarjobb sökning, statistik grundkurs, tentaplugg;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: