sparvis.blogg.se

2014-12-09
20:32:33

Dagens benpass
Idag vart det inte lika bra dag som igår, men det kunde man tänka sig eftersom det var en riiiiiktig grym dag igår.
Men jag är ändå nöjd med dagens pass.
Eftersom jag just nu kör 2 x pass för Övre och 2 x pass för Nedre kroppen samt 2 x Gruppträning/Cardio vart det dags för Nedre delen av kroppen idag.
Det är föresten inte samma övningar men koncentrationen ligger på den delen av kroppen, ahja ni kommer se :)
 
Idag vart det alltså nedre delen av kroppen och som vanligt vart det 3 sets med 10 rep. Vilket jag kommer köra 2 veckor till och sedan vet jag inte riktigt än vad jag kommer byta till ;)
Kommer att markera de som jag förbättrat sen förra veckan men eftersom det inte varit jätte mycket så hoppar jag direkt jämförelse till förra veckan.
När jag anger vikt för övningar med skivstång, kommer jag alltid skriva vikten som var på vardera sida, alltså blir det den angivna vikten gånger två plus tyngden från själva skivstången. Exempel: Squat 15kg betyder 15kg på varje sida, altså 30kg plus skivstången som väger typ 20kg.
 
Uppvärming
  • Cykla 5min i genomsnittlig tempo och tyngd
  • blev 3,3km
Squat
  • 15/15/16,25
Hacksquat (typ hat-kärleks-övning xD)
  • 5/5/5
Leg press
  • 45/42,5/42,5 (även här detta vikt på vardera sida)
  • Förra veckan tänkte jag öka 5kg från det jag hade sist vilket slutade i att jag egentligen ökade med 10kg bara för jag var så inne i min lilla träningsbubbla så räknade jag fel och konstaterade först efteråt, men jag orkade (nästan) bara lite sänking så lika bra HAHA! ;D
Insida lår maskin
  • 45/45/45
Stående vadpress
  • Med pulsering, alltså lägsta läge, högsta läge, halvvägs ner och hela vägen upp igen innan nästa repetition börjar.
  • 25/25/25
Magövningar, 1min var
  • Bicycle, 43styck
  • Planka
Avslutas med intervall på cykel
  • 15min
  • varav 5min sittande, 5min stående, och 5min sittande.
Och såklart stretchning! ;)
Taggar: bicycle, cykelintervaller, cykla, glöm inte stretcha, hacksquat, insida lår, legpress, magövningar, planka, squat, stående vadpress, uppvärming;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: