sparvis.blogg.se

2014-12-16
18:03:23

Köttfärssås med spagetti och morotslices
Frukost blev två stejta ägg idag.

Sedan funderade jag på hur jag kan få ner kolhydrater i en av rätterna som vi äter relativt ofta här hemma....
Spagetti med köttfärssås.

Ingredienserna ändrar sig lite efter vad jag känner för varje gång idag blev det:
Nötfärs kryddat med salt och pepper, 1 1/2 stora ekologiska tomater i små tärningar som fick steka en stund med färsen, en förpackning I <3 Eco krossade tomater, cirka 1dl iMat (havregrädde från oatly) och såsen kryddade jag med salt, pepper, mexikansk kryddsalt och lite paprikapulver.
sedan kokade jag spagetti som vanilgt.

och den "nya grejen" idag blev kokta morotslices.
de gjorde jag genom att först skala morötterna och skära bort änderna.
sen skivade jag alla tre medelstora morötterna med potatisskalaren så att det blir tunna slices.
kokade upp vatten i en mindre kastrull och jade i lite mexikansk kryddsalt.
när vattnet kokade så slängde jag i morotslicesen och tog kastrullen ifrån plattan. Jag gillar när de fortfarande är lite krispriga så därför gjorde jag så. Vill man ha dem mera mjuka så kan man låta det koka i någon minut.


Blev ännu godare än vad jag trodde. :D
Så jag tog bara lite pasta och sås som vanligt och sedan till med morotslices. Blir ju som lite extra pasta bara att skillnafen är att de ger mera tuggmotstånd och mycket färre kalorier och kolhydrater.
suuuuuuper gott, me like! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: