sparvis.blogg.se

2014-12-19
12:18:02

Varför jag försöker undvika medicin?
Jag vet att för många är det helt normalt att bara slänga i sig en alvedon när de känner av lite huvudvärk eller har en lite höjd temp.
Men jag har alltid varit sån som undvikar medicin så gått det går.
När jag har huvudvärd går jag lägga mig och sover, oftast är det över när jag vaknar igen. Eller så vet jag att det var för jag drack för lite vatten föregående dagen och klunkar i mig två glas extra.
Feber är en reaktion av immunförsvaret och att ta medicin för att sänka tempen är jag därför inte heller så förtjust i. Visst har man 41 graders feber så är det klart man ska ta något. Men att ha 38 grader är ändå att hålla ut.
Det finns ju så många bieffekter till allt..... oftast fler bieffekter än fördelar.
Så jag går gärna tillbaka till de gamla huskurer och mormors knep istället för att käka massa medicin.
Jag vet också att det är svårt att undvika för vissa som leder av några kroniska sjukdomar och inte klarar sig i vardagen utan, och det förstår jag absolut! Ingen tvekan!
Jag menar mera att slänga i sig bara för att man kan....
 
När jag tittade på tv nyss så var det ett grymt program omkring medicin som jag tänkte dela med mig.
Det är nyttigt för alla att se faktiskt!
Det gick på kunskapskanalen och det finns tre avsnitt. Detta var tyvärr det sista men jag tänkte se de andra två också någon dag när jag har tid.
Programmet heter MAKALÖSA MEDICINER

Och gränsen till när medicin blir ett gift och ett gift medicin är faktiskt hårfin!
 
Avsnitt 1:
Makalösa mediciner: Från opium till aspirin
 
Avsnitt 2:
Makalösa mediciner: Från åderlåtning till antibiotika 
 
Avsnitt 3:
Makalösa mediciner: Från arsenik till cellgifter
Taggar: från arsenik till cellgifter, från opium till aspirin, från åderlåtning till antibiotika, gränsen mellan medicin och gift, kunskapskanalen, makalösa mediciner, undvika medicin;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: