sparvis.blogg.se

2015-01-01
18:03:10

Nyårsafton
Kan säga en snabb uppdatering sen Jul...
levde verkligen upp till ordspråket "Det som händer mellan jul och nyår finns inte, men det mellan nyår oh jul räknas!"
Blev ingen träning och kost blev väl sådär...
Bara för det kommer man orka extra bra när man kör igång igen tänkte jag.
 
Igår hade vi fest hemma. Första gången att vi hade egen fest i egen lägenhet.
Det var jätte roligt och mysigt.
Vi var 6 personer, 5 killar från TechArt och jag. Mycket trevligt :)
 
Jag fixade lax- och seranopannkaksrullor, kiwi-bowle (som åtminstonde jag tyckte var sjukt god haha) och vanlijpannakotta med hallonsås till efterrätt.
Huvudrätten blev ett tex mex buffé. Alla hade med sig något till buffén och det blev massor med tacoköttfärs, fahjitakyckling och grönsaker, en stor bunke med självgjord guacomole och massor frukt. Det var mycket smaskigt trots att jag egentligen inte var jätte sugen på att äta detta på en nyårsafton, fördelen var nog att vi inte hade ätit det på ett bra tag innan haha.
 
Sedan spelade vi en massa sällskapsspel och TV-spel. Bland annat Mario 3D world, MarioKart 8, Wii U Fit challenges och aktivity. Mycket gott skratt blev det!
 
Det var en bra runda. Ingen som drack massor bara för att bli full utan alla drack med måtta och bara för de tyckte det var gott. Såna fester gillas! Hellre dricker det man tycker är gott, har en trevlig tid och härliga samtal för att skapa goda minnen. Istället för att dricka för att bli fullast och nästa morgon vaknar någonstans man itne vet var man hamnat och inte minnas nånting. Många som firar på det sistnämnda sättet hör man säga saker som "Shit vilken kväll minns ingenting!" Frågan är om det verkligen var så grymt då, slösat massor med pengar på saker du ändå inte minns, är det det som kallas en lyckad kväll? Knappast....
 
Idag har det varit lite efterstädning, rester till lunch och middag och mest chillande. Imorgon blir det att sätta igång ordentligt med plugget igen. Vaknade med lite halskli idag så jag tränar inte förens det är över, hålla mig var, bära halsduk, äta massor med extra vitaminer så att det inte sätter sig och går över fortare. Kan inte klaga, har inget varit förkyld på hela höst/vinter så någon lkort period halsoont kan inte stoppa mig. Bara jag är kry till den 12:e jan när MATSRACE sätter igång :D TAGGA TAGGA TAGGA!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: