sparvis.blogg.se

2014-12-16
18:17:34

Kettlebells40
Skrev igår att jag hade tänkt träna men det var mer kvar att göra på inlämningen än vad jag trodde så jag valde att prioritera den redan försenade inlämningen före träning.

men idag blev det äntligen av igen!
Valde att testa Kettlebells40 idag...
och jag kan säga att det verkligen är ett intensivt och krävande pass.
märkte verkligen att det var första gången och eftersom jag inte tränar med kettlebells så ofta eller egentligen aldrig så kunde jag inte utföra övningarna i det tempot de skulle göras så jag hann inte med riktigt så många reps som vi skulle göra. Direkt efter var jag inte så sugen på flera av dessa pass men man blir nog det när man väl hunnit andas ut lite ;)

Ska försöka att komma ihåg övningarna vi gjorde.
det var alltid 3 övningar i en cirkel som gjorde 3 gånger.

Först blev det såklart uppvärming. Lite skillnand på hur jag brukar göra mina uppvärmingar men man blev verklugen varm.

Första Cirkel:
Kettelbellsquat 6-10rep
Kettelbellswing 8-10rep
Planka med fötterna mer isär än vanligt och Kettelbell enarmsrodd 6-8rep för varje arm, snabba intensiva rörelser.

Andra Cirkel:
Kettelbellutfall bakåt med rotation (mot det benet som är framåt) 6-8rep på varje ben
Stående enarmsrodd med rotation, står som i utfall och luta armen på samma sida som främre ben mot det främre benet, med andra armen kör snabba rodd och för alltid armbågen nära kroppen och rakt upp. 6-8rep per sida.
Burpees med stående Kettlebellrodd, fokus på axlar och armbågar ska peka upp mot taket. 8-10rep

Tredje Cirkel:
Detta blir tre övningar som görs en gång för varje sida sedan är en cirkel avklarad.
Enarmad Kettelbellsquat 8rep
Enarmad Kettelbellaxelpress 8-10rep
Enarmad Kettelbellswing. På vägen ut tummen bort från kroppen, på vägen tillbaka tummen mot kroppen.

Sedan var det en cirkel till som jag inte kommer ihåg helt just nu. Kanske fyller på hela senare...
Där körde vi bland annat Kettlebellfullswing, som den vanliga swing men nu vänder vi inte vid 90grader utan kör hela vägen över huvud och tillbaka. Man räknar inte den första för att man får hämta lite kraft till fullswing.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: