sparvis.blogg.se

2014-12-08
17:03:00

Lövbiff med havregrädde-senaps-sås
När Johan och jag var och storhandlade sist ville vi köpa något nytt kött för att prova nytt. Kyckling, nötfärs och lax är gott men efter ett tag blir det tråkigt och man vill prova nytt. 
Så det fick bli ett stort paket lövbiff. Hört mpnga i MRR gruppen prata om att det är bra kött pch gid smak så det fick åka med hem.
 
Iagade jag första gången en sen lunch med lövbiff. Först googlade jag runt för att få inspiration och se vad man kan hitta på.
 
Slutade med att det blev strimlad lövbiff i havregrädde-senaps-sås med dinkelpasta. Som bilaga hade jag lite kokta morötter och ärtor. Det var riktigt nums faktiskt. :D
 
 
Känns också som ett kött man inte kan göra mycket fel med och som kan användas och lagas på många sätt bara man våga testa sig fram lite.
 
vad åt ni till lunch och middag idag? :)
Taggar: dinkelpasta, havregrädde, laga mat med havregrädde, lövbiff, oatly, senapssås, senapssås på havregrädde;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: