sparvis.blogg.se

2014-07-14
01:09:43

WE ARE THE CHAMPIONS! :D
Sent inlägg....
viktigare saker att göra som att titta på tykland hämtar hem guldet
och sista minuten inlämning haha :D
 
Idag blev det jobb återigen 8-12
MASSA att göra idag,
men det var skönt ändå
Bara för det var final idag med mitt landslag så stylade jag mig i lite tysklandsfans assesoires :D
ett hawaiihalsband i tysklandfärger och försökte måla ett hjärta med tysklandspennan på armen.
Fick dock byta och har halsbandet i håret istället eftersom det är reglerna,
vi ska inte ha smycken (förutom vigselring) men håret gick fint :D
Kul att snacka lite fotboll med gäster som uppmärksammade och de flesta höll med mig
TYSKLAND VINNER!!! Och de gjorde det ;)
 
 
Hemma igen vilade jag en lite stund för jag kände av höften lite grann igen.
Var dock mycket bättre, igår var ju riktig hemskt.
Hade på mig ett stödbandage runt knäet hela dagen igår och tog på mig det idag också
bara för att vara säker och så bytte jag faktiskt skor.
Mycket skönare med mina gymskor faktiskt.
Kanske blir det framöver istället....
 
MEN IMORGON ÄR JAG LEDIG!
Så jävla gött, blir att återhämta sig för att orka med resten av veckan,
jobb varje dag tror jag, men cash is king så... ;D
Och det är ju faktiskt kul att jobba där med så inga problem :D:D:D:D
 
Till lunch fixade jag för första gången bananpannkakor.
Mycket spännande.
Bara att mosa ner en banan och blanda med två ägg.
In med lite kokosolja och steka!
Serverade de med naturell kvarg och varma hallon/blåbär.
Lite speciell smak, inte som riktiga pannkakor så klart
men det var helt okej :D tror dock att nästa gång blir det annat pålägg :D
vet inte, naturell kvarg gillar jag nog bara till smoothies och kalla såser....
inte vant mig riktigt ännu :D
 
 
Sedan läste och skrev jag lite på mina diskussions inlägg som vi skulle skriva 4 stycken av idag.
Kring vad hållbar turism innebär och vem som bär ansvaret för det - konsumenter eller producenter.
Ganska intressant ändå.
 
Vid 18 åkte jag en sväng till gymmet för att kötta lite ben.
Visst jag hade lite småont men måste faktiskt säga att det verkade hjälpa,
har inte ont nu längre.
Måste verkligen lägga lite extra fokus på att bygga upp musklarna
kring höftkulleden.
Det är ju därför jag får ont...
det vet jag....
bläh :p
 
Blev 5min cykla som uppvärming.
Knäböj fristång    + 10kg   /   + 15kg      / + 15kg
Raka marklyft     + 15kg    /   + 20kg       /    + 20kg
Utfall med 15kg bag på axlarna    3 x 15 styck på varje ben.
Höftabduktion åt båda håll i cable   3,75kg      15/12/10 (ut) och 10 varje runda (in)
 
(sista övningen ovan är den jag tror jag kommer köra nästan varje gympass nu 
för att hjälpa min höft)
 
Sedan hemmåt och så åt jag min goda fisksoppa <3 
med färska baby spenatblad i, JÄVLA GOTT!!!!
 
Och skrev klart två till av diskussionsinlägen (ett blev klart innan)
Sen var det dags att pausa för att se fotbollen....
 
(tysklands landlags bitburger ölglas med kallt vatten och funlightisbitar MUMS!)
 
FAN det var så himla spännande att det min inlämning (sista inlägget av 4) blev 6 minförsenat
men jag hoppas att läraren inte är sådär mega sträng och ser över de få minuterna x)
 
OCH NU ÄR DEUTSCHLAND FÖR FJÄRDE GÅNGEN VÄRLDSMÄSTARE I FOTBOLL!!!!
 
Byt ut sydafrika mot brasilien och 2010 mot 2014 ;D WIHIIHIHIHI <3
Taggar: 1banan 2ägg, bananpannkaka, bitburger tyskland ölglas, brasilien 2014 vm, deutschland weltmeister, fotboll vm final 2014, funlight isbitar, inlämning på sista minuten, kvarg med varma bär, schland o schland, spännande vm final, tyckland tar hem segen, tyskland style på jobbet, tyskland världsmästare, wir sind von dir begeistert, älskade hemlandet tog guld;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: