sparvis.blogg.se

2014-05-21
16:40:00

Att visa sin tacksamhet sprider glädje :)
Igår blev jag super glad :)
Jag var barnvakt på Friskis och när det var dags för de två pojkar att komma till mig
så hade de ett litet paket i handen.
Undrade bara mmmh ska de på kalas efter eller något?
Men nej de kom fram till mig och av den till mig.
Hallå? Till mig? Hur förtjäner jag detta? Kan det vara sant?
Och mamman sa att det var något litet extra för att visa att de uppskattar oss barnvärdar
eftersom vi annars ju inte får mkt för att vi är där varje vecka och står ut med deras "busiga" ungar :)
 
Otroligt att man blir så glad av en liten uppskattning!
Och pojkarna ville också smakar så vi smakade alla tre direkt på plats,
och de är oooootroligt goda :D
 
Det visar verkligen hur sällan folket i Sverige egentligen delar med sig av några positiva kommentarer
eller små överrasknigar med andra!
 
Förstår dock inte varför...
Eftersom när man ser hur glad en person blir när man ser att den har färgat håret, en ny tröja, gjort sig lite extra fin, säger tack och förlåt, helt enkelt visar uppskattning och att man bryr sig, visar att man är tacksam för att folk ställer upp för olika saker.
Man blir så glad!
När jag är ute och gå tänker jag ibland på detta,
och då börjar jag le åt varje människa som går förbi mig.
Ibland ler de tillbaka men på nästan alla ser man att de blir glada och nästan förundrade,
var detta leende till mig? :o
Har man en dålig dag, dåliga tanker eller liknande
så får de ett leende av en okänt person, 
det kan lyfta vardag rätt mycket.
Kostar inget och tar bar en sekund!
 
SPRID MED DIG AV DIN GLÄDJE :)
Så får du det dubbla tillbaka :D
Taggar: choklad tryffel, dela glädje, dela med dig av din glädje, happy day, happydaylek, ler, livet är underbar, mer komplimanger, mer leende, mer uppskattning, mindre negativa tankar, sprida energi, tacksam, truffes saveur macadamia, var positiv, var tacksam;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: