sparvis.blogg.se

2014-03-26
23:20:00

Pluggdag inför tentan
Idag har jag egentligen BARA pluggat.
Vissa stunder var man mer effektiv och andra stunder gick det lite senare.
Gick upp vid 9.
Åt frukost.
Satt mig och läste lite i Powerpointsen från Jöken.
Sen var Isabell påväg.
Vi hade bestämd att plugga ihop idag.
 
Så efter att hon fått träffa mina småttingar gick vi mot stan
för att först köpa lite Snacks till plugget på Hemköp,
blev blåbärssoppa, vindruvor, en pärlchokladboll (bara för jag såg dem och det var så länge sen! gymnasienostalig!)
och en ny loka smak.
 
Sedan vidare till hennes mammas lägenhet.
Vi snackade lite, pluggade lite, segade oss, pluggade, tittade på receptvideo, pluggade
osv xD
Så det varit lite blandad.
Satt ju från typ 12 till 16 så man blir lite okoncentrerad vissa stunder.
Men vid något över fyra bestämde vi oss att ta en paus.
Drar till Ica och köpa lite mat som vi fixade till oss och hennes mamma
för att säkerställa att mamman skulle vara motiverad att sitta och hjälpa oss med plugget resten av kvällen.
Hon är rätt duktig på lagar då hon jobbar med något där man behöver kunna en del om dem.
 
Så det blev ungsbakad kycklingfilé, klyftpotatis, vitlöks- &örtscrémefraishe och en god sallad!
MUMS!
 
Sedan satt vi i sällskap av Isabells mamma i typ två timmar eller så
och sedan fick jag sjuts hem
och fortsatte plugga själv.
Känns ändå som att det behövs.
Men tycker att denna dagen gett mig väldigt mycket!
 
Insett dock att jag borde öppnad lagboken lite tidigare än igår....
en dag innan tentan.
Men nog bättre det än att inte titta i den alls.
Nu har jag suttit sedan jag kommit hem med att markera de lagar jag anser viktiga.
 
Så jag har faktiskt fått en ny vän idag,
om jag får presentera.....
Regnbågeslagen! ;P
 
 
Japp, det blev några lappar...
 
Ska nog kika lite till på några tentamenfrågor
och sedan snart sova så man är pigg inför imorgon.
 
Man ska ju inte bara skriva 6h tenta 
utan sedan på kvällen också åka en bra bit, upp till lilla Nässjö.
Men när man väl är framme kommer det att vara skönt,
för då kommer vi bli bortskämda under helgen av svärföräldrarna. :)
Och det har vi båda förtjänat efter denna veckan som innebar massa plugg för oss båda.
 
Så ni kanske kan förstå varför jag inte hunnit träna idag.
No excuses jag vet, men dagen innan tentan måste bara plugg prioriteras tycker jag.
 
Men imorgon blir det på att igen!
 
Dock ska man ynna sig en pizza imorgon efter tentan för man varit duktig!
Ska bli gott, inte ätit pizza på tusen år....
Nja kanske inte det men iaf ett bra antal månader :)
 
GODNATT
Taggar: 6h tenta, blåbärssoppa, bortskämd helg, bth, crémefraishe, ekonomstudent, förtjäna, jöken, klyftpotatis, kycklingfilé, lagbok, lagbok med regnbågefärger, markera i lagboken, mums!, nässjö, pizza, pluggdag, pluggsnacks, regnbåge, regnbågeslagbok, sallad, ugnsbakad, ynna sig något, älskar sallad;

Kommentar:
#1: Anna

Hoppas tentan gick bra! :)

Svar: Tack Anna att du tänkte på mig :D Ja det kändes faktiskt helt okej tror jag :) Nu är det bara att vänta 3 veckor och ser hur det gick haha ^^ Kram!
Jennyy Fjärilsdotter

2014-03-27 @ 18:54:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: