sparvis.blogg.se

2014-03-31
23:14:00

Härlig helg i Nässjö efter en stressig vecka!
Nu har det varit lugnt några dagar på bloggen
men det fick bli så
behövde bara koppla av några dagar för att samla ny energi inför de sista två kurser på första året av Ekonomprogrammet.
Statistik och Marknadsföring.
 
I torsdags efter tentan åkte vi till höglandet, Nässjö
för att hälsa på Johans mamma och Lennart.
Vi blev bortskämda som vanligt, med massa god mat och annat gott,
TV-mys, gosa med lilla Engla (en fin havanaisedam) osv osv.
 
Lennart är däckgrossist plus tillhörande verkstad och de har ganska nyligen flyttat till en ny lokal.
Så himla kul! Mycket som har hänt sedan vi varit där sist!
Men en del kvar att fixa.
Så i fredags hjälpte vi till med att köra bort massa saker till tippen.
Bland annat en hel del avdelningsväggar eller vad man kallar det.
Men det vara inte bara att köra bort utan först dela på det eftersom det var både metall och isolering.
Så vi fick hitta på något sätt som inte tar tio år att dela på dem.
Till slut tog vi min variant genom att lägga på en kant och sedan hoppa på väggen för att trycka ut isoleringen.
 
När man väl visste hur gick det rätt fort!
Sedan allt in i bussen och köra bort och slänga i containers.
Blev ett extra träningspass där :)
 
Dessutom har älskling varit duktig och bytt ut vinterdäcken mot sommardäcken!
Min duktiga fästman :)
 
 
Samma dag tog jag tag i och klarade av nästa dag från utmaningen dessutom.
 

Workout Breakdown

#Plank

1) Side to Side Hops - Using the Sandbag

#Plank

2) 2 x Rows & 2 x push-ups  - Using the Sandbag

#Plank

3) In & Out Jump Squats  - Using the Sandbag

#Plank

4) 3 x Plank Jacks & Feet Clap

#Plank

5) 1 Arms Mountain Climbers

#plank

6) 1 Arms Mountain Climbers

Fick improvisera och tog en påse och la in alla våra böcker vi hade med oss och använde som Sandbag.

Japp ibland får man vara lite kreativ även med träningen :)


 

Resten av helgen var det mest att slappna av och njuta av det underbara vårvädret!

Solade ungefär hela dagen på lördag! Så skönt, kan dock inte säga att jag fått någon färg haha

Sola med finaste utsikten över hela Nässjö WIIIIIIEH :D

 
Även på lördag körde jag på med träningen och klarade av dag 18 från Catching Fire.
 

Workout Breakdown

1) 1 Leg Elevated Lunge - Left Leg - using the Equalizer or DipStation

2) Core Knee In - using the Equalizer or Dip Station

3) 1 Leg Elevated Lunge - Right Leg - using the Equalizer or Dip Station

4) Tricep Dips -  using the Equalizer or Dip Station

5) Mountain climbers - using the Equalizer or Dip Station

5) Hip Thrusts -  using the Equalizer or Dip Station


Ni ser man får kämpa på!

Även om man är tvungen att ta någon extra vilodag på grund av olika anledningar

så är det bara på att igen när man väl kan och plocka upp träningen där man slutat!

 

En stund senare kom Johan på att det var dags att inviga sian nya löparskor

såklart hängde jag på.

Vi mätte först med hjälp av appen hur lång rundan var,

blev till ett ungefär 750m, så jag tänkte att det skulle bli typ 5km på 6 rundor.

Johan sprang alltså 2 rundor och jag 6.

 

Dock blev det inte riktigt 5km utan bara 4,6km... bläh

Skulle sprungit de sista 400m också, för du hade jag haft nytt rekord på 5km....

men men ibland kommer man på sånt först efteråt ;)

Fick iaf en ny bäst tid på 1km!!!!

Jag var väldigt förvånad att jag fick en ny bäst tid!

Hade verkligen inte förväntat mig det!

Eftersom det kändes jätte tungt!

Det var en sträcka där det var halva rundan nerförsbacke och halv uppförsbacke,

kände verkligen av att det var en sträcka jag inte bruka springa, att luften var annorlunda plus att man sprang när solen brände på ordentligt.

Det gjorde det mycket tyngre att andas tyckte jag.

Men men jag höll ut iaf och nådde mitt mål!

Vill alltid nå mina mål jag sätter och kämpa kämpa kämpa för att nå fram :)


 

Sedan vart det söndag och dags att åka hem.

Passade rätt bra att dag 19 på utmaningen var vilodag :D

Så packa och in med allt i bilen,

för att sedan åka över Växjö hemåt till Karlskrona.

Pippi var så duktiga i sin lilla resebur, 6h på vägarna och en katt som sprang förbi som matte och husse blev rädda att den skulle äta upp dem, tur man har bra reflexer och att katten var en av den lata sorten xD

 
 

Stannade en stund och fikade i Växjö, eftersom jag hade några grejer till brorsan

dock glömsk som jag är glömde jag hälften.

Så Maik fick hänga med på en spontantripp till kusten!

För att hämta det som var nästan viktigast av allt och som lilla jag hade glömt.

När vi var och köpte några små grejer inför middagen upptäckte jag denna på Hemköp och tyckte det var lite kul,

bara tvungen att lägga upp här xD

Fetthalt 440% --> Detta måste väl vara ÄKTA GRÄDDE? XD

Imorse följde jag honom till tåget för att krama honom hejdå.

Nästan gång jag ser min stora lillebror blir nog i Maj när vi ska springa Blodomloppet ihop! :)


Imorse innan det var dags att dra till skolan körde jag Day 20 så man har det gjort.

*Double High Knees*

1) Push up + Squat

*Double High Knees*

2) Knee Up + Legs Over + Lunge

*Double High Knees*

3) Push Back Push Ups

*Double High Knees*

4) Ab Swimmers

 

Sedan dusch och fix och mat.

Kunde bara inte motstå känslan av att vilja gå till skolan idag.

Det är ju bara synd att ta bilen i detta underbara vårväder och smutsar ner miljön x)

 

Introduktion till Statistik och sedan hem igen.

 

När jag gick hem från skolan idag slog mig en tanke....

min lille bror som alltid varit mindre än mig och 3 år yngre....

Nu är han ju ett antal centimeter längre än mig men fortfarande 3 år yngre.....

Dock fyller lillen redan 19 år i September!

Jag som fortfarande kommer ihåg när vi var små och badade tillsammans i badkaret,

bråkade om leksaksbilarna, sprang efter varandra på lågstadiet....

Och nu är han redan myndig och allt....

Och inte bara att han fyller 19,

det betyder ju att jag som är 3 år äldre, fyller 22 i år!

Herre Gud vad tiden bara flyger förbi!

 

Och med dessa djupa tankar ska jag säga godnatt idag!

Så himla trött!

Imon blir det första lektionen i Marknadsföring och andra i Statistik,

får la se hur det går!

Taggar: 12min om dagen, 30 dagar utmaning, 30 day challenge, 30 days challenge, avslappnad helg i nässjö, blodomloppet, bth, catching fire, catching fire 30 day challenge, djupa tankar, duktiga fåglar, ekonom innovation, ekonomstudent, gottehelg, hälsa på svärföräldrarna, känner sig gammal, marknadsföring, ny utmaning, relexhelg, resebur, skifta däck, statistik grundkurs, stenbergs, syskon, tiden flyger förbi, utmaning, ängs maskincentral;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: