sparvis.blogg.se

2014-03-01
00:00:00

Dag 8 - Invägning, MASSA PLUGG och vitlökdag.
Idag fick jag äntligen väga mig.
Var spänd för resultatet.
Åt ju så god mat hela tiden, fast med låg kolhydrater innehåll men ändå...
- 0,7kg
Minus nästan ett kilo!
Helt okej ändå.
Får ju tänka på att jag tränat med så man kanske både har tappat fett samt byggd muskler.
Har iaf känt mig lite slimmare under veckan gång :)
Om alla veckor fortsätter med minst -0,5kg per vecka så har jag i alla fall -10kg till sommaren
och det på ett långsamt och stadigt sätt så att kroppen kan anpassas efter det.
Känns väl rätt skönt ändå.
Bara hoppas på att det fortsätter så med... :)
Mäta måtten runt midija osv skall jag bara göra en gång i månaden, så får väl se vad det ger för resultat då :)
 
Idag började vecka 4 på NTC schemat.
Tyvärr måste jag erkänna att jag haft så mycket plugg att göra att jag inte hunnit träna.
Tänkte jag skulle träna när jag skickat in hemtentan.
Men när klockan redan var 22 när arbetet var inskickat vill jag inte heller hoppa runt här och väcka grannarna. :/
Ska nog plussa dagens missade träning efter veckan eller på nån av vilodagarna, får se.
 
I morse åt jag en av mina favorit frukost igen.
Advokado med skagenröra! SÅ J*KLA MUMS!
Och sedan smakade jag min Tzatzika för första gången.
Åt den ihop med mind frökex.
Eftersom kände man vitlök i hela lägenheten, sa de... jag kände ju inget xD
Johan fick precis efter jag hade ätit besök av en kompis,
när han kom in sa han att det kändes som någon ätit en hel vitlök... typ xD
Tur att han sa att han gillade vitlök... om han nu menade det... vet ej ^^ haha
 
Hade föresten sällskap av två söta liv vid frukosten :)
 
Killarna pluggade på bra med sin fysik och jag pluggade på med min juridik.
Sedan orkade jag inte sitta stilla mer och kunde inte heller koncentrera mig mer.
Då drog jag till Hemköp.
Köpte lite till lunchen, börd till Johan, eko mjölk och eko ägg.
 
Väl tillbaka hem skulle Johans kompis dra hem för att käka
och jag började också med vår mat.
Blev fläskkottletter med Tzatziki och vitlöksmör (på smör, vitlök, persilja och lite salt).
Så himla gott! Och så mycket vitlök xD hahahahah
 
 
Kan säga att jag inte orkade äta upp allt... ^^
Sedan var det bara att plugga vidare.
 
När klockan var väl 22 så skickade jag in arbetet.
Och tänkte nähä nu J*VLA ska jag ta tag i mitt liv och planera plugget inför närmaste veckan.
Det kan inte fortsätta såhär chill, det är faktiskt över nu Jennyy...
Du är student och måste plugga!
Även om det är tråkigt med distans så måste det ändå göras!
Tar du inte tag i detta NU, Jenny, kommer du att få värsta panik inför tentan och bryta ihop!
DET VET DU!
 
Japp, sagt och gjort.
Plockade fram läsanvisningarna för samtliga föreläsningar.
Har ju läst all PowerPoints till de men inte något i boken eller så.
Så det är det som man skall ta tag i nu....
Känns faktiskt riktigt gött att börja få struktur på detta igen.
 
Så som följande se en ATT GÖRA lista ut när man är student
och varit lat ett par veckor....
 
 
Låter roligt va? ;D ELLER????
 
Yes, det är en del att göra.
Bara för att jag redan var i fart började jag med att skriva av Civilrättens Övningsbok frågorna på datorn,
hjärnan orkar nog inte svara på dem idag men iaf slippar jag att skriva av de imorgon.
Var ändå BARA 58 frågor på FÖRSTA kapitel ;)
Tse, det är ju ingenting..... ELLER? xD
 
Nä men civilrätts böckerna är från samma förlag som Företagekonomi 100 
som vi läste i första kursen.
Och där såg jag att om man jobbar ihop med övningsboken är det MYCKET lättare att veta vad som är relevant.
Jag har alltid haft svårt med att koncentrera på rätt saker
och antecknat fel detaljer osv. Det kan inte hända om man jobbar med övningsboken iaf.
 
Japp, så imorgon när älskling är och skriver tenta
ska jag sitta och plugga hemma!
Kommer nog att bli ett bra antal timmar nu varje dag för att komma ikapp!
Imorgon vill jag göra klart sista frågorna i första hemtentan (som jag skickade in ofärdigt när Maik och Anette var på besök)
Så slippar man tänka på det med.
 
Så det blir MASSA PLUGG imon och träna!
Kommer nog inte bli mycket mer än det ^^
 
Aha juste....
till kvällsmat åt jag en bit squashlasagne. :)
 
Godnatt!
Taggar: -0,7kg, 3 syskom, advokado, advokado med skagenröra, bth, civilrätt, distanskurs, ekonomstudent, fläskkottlett, frökex, första vecka efter lchf, hemtenta, invägning, juridisk översiktskurs, kom igen nu!, lat student, lchf, lchf skeptiker, läsanvisningar, läsning, långsiktiga mål, mer plugg, nike training club, ntc, papegojor, plugg, plugga ikapp, sakta men säkert, schema, sparvpapegoja, stadig viktnergång, struktur, sällskap vid frukosten, tentamenfrågor, tzatziki, vitlöksmör, älskade små liv, övningsbok;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: