sparvis.blogg.se

2014-03-16
23:41:00

Dag 24 - seg dag, vilodag och dinner 4 two!
Dagen började tidigt då gästerna skulle iväg osv.
Till frukost blev det några fröknäcke (självbakade) med skagenröra, ost, brie och skinka.
Sedan när de hade åkt, fixade jag undan lite och var super trött.
Så gick och la mig en stund till.
När jag vaknade var klockan mycket, woooopsi ^^
Ahja får väll hända en sånhär söndag. :)
 
Sedan kikade jag vad det var på träningsplanen idag.
Förvånande upptäckte jag att det var vilodag.
Men det var sant det de skrev i Catching Fire mailet att det kändes i musklarna idag.
Mest i låren och rumpa, najs!
Tänkte egentligen ändå dra ut och springa en runda men det blev inte av.
 
Till lunch skulle jag fixa till något utav resterna från gårdagens middag.
Stekte kycklingfilébitarna i kokosolja och kryddade med salt, pepper och dragon.
Till det blev det tomatsås på krossade tomater, salt, pepper, 2 vitlöksklyftor och dragon.
Fixade till en sallad med men kan redan iförhand säga att jag bara åt kyckling och såsen
sedan var jag super mätt.
Sparade den till ikväll istället.
 
 
Det var återigen så super fint och underbart väder idag.
Bara tacksamt att få bo i en sån fin stad, nära havet, med en sån fin kille vid min sida...
Det är såna här dagar som man känner ren tacksamhet mot att man får uppleva alla dessa unerbara saker i livet och hitta på massa skoj tillsammans med härliga människor.
TACK!
 
 
Så underbart väder att ajg bara kände det är ett måste att dra ut på en löprunda.
Men tänkte att jag först måste se till att plugga lite för det skulle bli försent sen och jag skulle inte orka öppna böckerna ens.
Så meningen var att belöna sig med en runda i det fina vädret.
Dock sedan började det redan blir mörkt ute,
redan och redan... klockan var ändå 19.
Men det var nog ändå värt det att plugga istället för att dra ut.
Hade träningsvärk och aksnke lika bra att spara energi till imorgon
och ta dag nummer 9 i Catching Fire som den är, nämligen som en vilodag.
 
Istället hann jag ändå med lite plugg idag
och kunde övertala min älskling att hänga med mig ut en runda imorgon,
OM det blir fint väder, vilket det bör bli efter väderapparna jag tittat ;)
 
Skulle vara himla mysigt! :D
 
Eftersom det var så mycket över från igår som ändå redan var fixat så bestämde vi att göra om den fina middagen.
Så det blev en mysig Dinner For Two ikväll
med lite Marvel's Agents of SHIELD.
Myspys<3
 
 
Sedan blev det plugg några minuter till
och nu kommer jag slänga mig i sängen och somna med tacksamheten i tankarna.
 
GODNATT!
Taggar: dinner 4 two, finbesök, kyckling med tomatsås, marvel, marvel's agents of s.h.i.e.l.d, myspys, seg dag, söndag, tidig morgon, trevliga gäster, tröttis, vilodag;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: