sparvis.blogg.se

2014-03-14
00:10:08

Dag 21 - Massa plugg, uteträning och kökstädning
Till frukost blev det
krav Cherrytomater, mozarella och krav färsk basilika
med lite raps-oliv-olja och balsamvinäger, salt och pepper.
Tänkte egentligen balsamico men var för snabb och tog balsamvinäger istället haha, klant ^^
 
 
Sedan lite plugg och då var det dags för lite Catching Fire (se tidigare inlägg).
Och ännu mer plugg, känns som man har en hel del fokus direkt efter träning :)
När Johan stack till skolan
så gjorde jag nåt jag velat göra på länge...
Nämligen börjar sortera lite i köket, städar det riktigt ordentligt och skrubba överallt,
och typ "möbelera" om hela köket.
Känns as skönt!
Även om jag inte blev helt klar,
ser klart ut för att det utvändiga är klart
men i skåpen måste jag sortera lite mer.
Kanske fixar det imon. :)
 
Sedan blev det lunch medans jag tittade glatt och nöjd på köket på köket :)
Åt resterna från igår, kycklingen med sweet chillie gräddsås och lite rester av blomkålriset som inte var mycket att nämna och en hel del kokade sockerärter till det!
Man kan säga att jag åt det mer som en soppa, men sjukt gott tycker jag :D
Älskar ju kyckling <3
 
 
Sedan vart det lite paus och jag tittade runt på nätet och facebookade lite osv.
Efter ett tag var det då snart dags att ta på sig löpningskläderna
och dra sig mot friskis, så jag gick dit i lugnt tempo.
Visste ju inte vad jag skulle förvänta mig av utepasset.
Det var rätt skönt iaf!
Uppvärmings jogging drog vi mot BTH och vidare mot studentstigen.
Så vackert där!
Vi var nog kring 15 stycken :)
 
 
Vi gjorde en del övningar för att förbättra löpningsteknik och veta vad man ska tänka på när man vill bli en bättre/duktigare löpare och utnyttja energin på det bästa sättet.
Sedan körde vi lite staffet med grupper på 3 pers och en väldigt kort sträcka så man skulle ta i ordentligt.
Gick bättre än jag förväntade mig för min del tycker jag :)
Sedan några övningar styrketräning: planka, höftlyft och utfall framåt/bakåt.
Sedan några intervall på 90sec då man skulle fördela energin så man kommer lika långt på vägen tillbaka.
Kände att jag verkligen var kass på att dela upp energi.
Något jag måste jobba på, och andning och att bli lättra i fötterna....
Uff en del kvar att göra....
Men jag har ju i vart fall 2 månader på mig ;)
Kommer ju vara första försöket att delta i ett lopp för mig så hur det än går kommer det ju vara bättre än innan ;)
Sedan jogga tillbaka till friskis för att köra lite strechning.
Var 3:e sist.... kände att jag hade rätt lite energi kvar
men försökte hålla ut så gått jag kunde.
 
 
Sedan äntligen vatten! Drack nästan upp hela flaskan på en gång haha.
Sedan på väg hem.
Först gick jag för att återhämta mig och sånt, dricka vatten osv....
Sedan kände jag för att sätta på Nike+ och joggar resten hem!
Vilken känsla, jag som brukade hata löpning haha :D
Kändes riktig bra med träningen idag igen. :)
Blir spännande att se resultatet imorgon bitti på invägningen :S
Nervös....
 
Sedan hemma kände jag för något gott...
och jag kände faktiskt att jag kunde ynna mig nåt när jag varit så mycket duktig alla dagar :)
Så jag åt en bit brie
och sedan en skål med krav vanilj yoghurt och krav frysta blåbär och hallon <3
Bra att belöna sig själv ibland när man varit duktig :)
Bara man inte gör det till en vana och belöna sig varje dag eller till och med innan man presterat ;)
 
 
Sedan blev det dusch, gud va härligt det kändes!!! :D
Extra gott att duscha idag vet inte varför x)
Och sedan körde jag på med plugget för jag hade målet att bli klar med den ena delen idag,
och jag klarade det! :)
Skönt!
Nu är det dags för sängen.
 
Godnatt :)
 
Taggar: belöna sig själv, blodomloppet, blåbär, dont give up your dreams, friskis&svettis, gruppass, hallo, kvalitetspass, kyckling, löpning, never give up, never quit, nike+ running, sockerärter, sugar snaps, tomater mozzarella och basilika, träna, träna vid havet, uteträning, ynna sig något;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: