sparvis.blogg.se

2014-03-11
22:09:00

Dag 19 - Vårväder, thaifisksoppa, plugg och barnpassning!
Imorse åt jag min favvo frulle,
Advokado med skagenröra <3
Nu är mina advoka slut och jag tror jag måste dra till stan och skaffa nya, imon kanske?
Alltid najs att ha hemma,
måste dock lära med flera sätt att äta advokado på än bara såhär och som röra.
Någon som har tips och vill dela med sig? :)
 
Sedan pluggade jag. Kom en bit idag. Känns helt okej. Kunde varit mer dock,
men det kan alltid vara mer eller hur? ^^
Sedan dags för dag 4 av utmaningen, se förra inlägg!
 
Sedan letade jag på lite recept för att få inspiration hur man kan laga fisksoppa med kokosmjölk.
Så bestämde mig att göra en curry thaifisksoppa.
 
 
Gjorde den med
1 gullök, 1 vitlöksklyfta, 400ml krav kokosmjölk, 600ml vatten, 200ml grädde, salp, pepper, 1 1/5 msk curry sedan tärningar av lax och torsk.
Sedan kokade jag broccoli, blomkål och champinjoner seperat.
Man kan koka i soppan men eftersom johan inte tål det och han också ville smaka gjorde jag det på det sättet.
Tyckte det blev väldigt gott för att vara första soppa med kokosmjölk och asiatisk stil.
Man får ju ändå prova sig fram med recepten. :)
Kommer nog försöka laga fler rätter med kokosmjölk,
kanske nåt att leta upp med kokosgrädde också?
Om någon har tipps på recept så bara kommentera!
Tar gärna emot för älskar att prova nytt som ni märker :D
 
Efter maten drog jag ut på en jogging runda.
Så underbart i solen!
Även om jag borde väntat mer än 10min efter maten,
men hade inte tid för ville inte komma försent till friskis sen :)
 
 
Det är sånna här dagar man realiserar,
hur bortskämt man är att bo vid havet <3
 
 
Blev alltså en runda på 3km idag.
Tänkte det räckte då jag också skulle gå till friskis och hem sen.
 
Tillbaka hemma var det bara tid för en snabb dusch, ombyte
och sedan av mot Friskis.
Barnen väntar ju inte x)
Det är verkligen mim favoritväg för promenad, löpning och vart man ens måste så blir det alltid där jag går...
Till skolan, till friskis, samma väg mot stormarknaden med.
 
 
Sista bilden är på mig i barnrummet på Friskis Karlskrona!
Det är verkligen oftast en bra avkoppling att passa barnen.
Man tänker ju på inget annat och kan släppa all stress osv man brukar ha omkring.
Bara busar runt med barnen, kuddkrig, titta på smurfarna&ice age 3&tom and jerry tusen tals gånger,
leka, rita, måla osv osv :)
 
Sedan var det dags att gå hem igen.
Annars brukar johan hämta mig för jag inte gillar att gå själv i mörker
speciellt under vintertiden när det är bläcksvart!
Men nu är våren på gång, jag var taggad och det var inte jätte kallt.
Så jag gick.... igen ;)
 
 
Föresten så hittade jag mitt pannband också!
Lämnade visst kvar det nånstans på Friskis förra veckan, måste tappat det från jackan när jag gick till omklänningsrummet eller så.
Någon vänlig själ som lagt den i "bortglömt"-korgen.
Så den var där, längst längst ner, och väntade på mig.
Skönt att ha varmt runt öronen på vägen hem x)
 
Blev alltså ändå 5km promenad idag, det är ju 1,2km till friskis hemmifrån
det gångar två plus löpningen på 3km.
Känner mig riktig duktig och nöjd idag med tanke på hur mycket jag rört på mig
och vilken mat jag ätit, plus att jag även pluggat på rätt bra.
Och en sak till, känner att jag blivit bättre på att dricka mycket vatten de senaste dagarna,
brukar ju vara rätt dålig på att komma ihåg att dricka mycket.
DUKTIG JENNY! :D
Skön känsla att vara stolt över sig själv!
 
Nu ska jag kika i böckerna lite till och sedan lägga mig i sängen och kanske läsa lite hungergames.
 
GODNATT :)
Taggar: #justdoit, 3km, 5km om dagen, barnvakt, barnvärd, bo vid havet, choklad från karlskrona, friskis&svettis, gästhamnen, löpare, löpning, löpningsjacka, löpningskläder, never give up, never quit, nike+ running, promenad i vår vädret, stolt över mig själv, underbart väder;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: