sparvis.blogg.se

2014-03-10
23:33:00

Dag 18 - Träningsvärk, plugg och kokosolja
Imorse blev det 1 1/2 skiva lchf-bröd med brie och salami.
Fick inte ner mer.
 
Sedan blev det av till ett möte med en advokat.
Kan säga att det känns jävligt vuxet att träffa en advokat helt själv.
Kändes lite som att de som tog emot mig var lite skeptiska till att jag är så ung och bokat tid hos en advokat.
Rätt kul! haha :D
Vill inte säga vad det handlade om för jag tycker det är för privat, hoppas ni förstår!
 
När jag kom hem så skypade jag med min underbara mammi för att berätta hur mötet gick.
Sedan körde jag Catching Fire day 3.
Efteråt ynnade jag mig en skiva lchf-bröd med ett ägg och salt.
Gott var det!
Jag är en riktig fan av äggamacka, Johan brukar kalla mig för "äggamacka" när jag äter det....
kan väl nämna att han inte gillar doften av ägg med xD hahaha stackarn ^^
 
Sedan blev det plugg, plugg, plugg....
Märkte att jag blev mindre och mindre effektiv.
Åt lunch, vitkålsgryta.
Började titta på massa andra saker istället.
Tänkte ta en paus och gå ut att gå....
Blev dock inte av istället övertalade mig min älskling att lägga sig i sängen för 1 min...
Slutade upp med att vi somnade och vaknade en timme senare....
lol, som vanligt ^^ haha
 
Till kvällsmat åt jag några av kokosplätterna med lite vispat grädde och bär.
De tar aldrig slut dem heller xD
 
Sedan var jag ännu tröttare och mindre motiverat.
Så läste massa på en ny fb-grupp jag upptäckt,
så glad att jag hittat den!
Och för alla som intresserar sig för mat och vad de får i sig,
för varför det är bättre med ekologisk och vad som är skillnaden bland olika märkningar,
osv osv
GÅ MED!
Ekologiskt är logiskt!
 

Googlade runt lite här och var,
stötte på några bloggar som jag läste lite.
 
Helt plötsligt läste jag om att någon käka 4-5 msk kokosolja om dagen och tänkte bara,
det låter inte sådär super mumsigt.
Så jag googlade lite på varför man ska käka kokosolja överhuvudtagit och hittade MASSOR!!!
Någon som visade en bra sammanfattning av de många områden som denna underbara oljan kan användas hittade jag här, på www.fittnesscamp.se
 
 
 
Så jag tänkte faktiskt att nästa gång jag är på min favorit affär.
Grönsakhandlarna <3
Ska jag köpa lite ekologisk kokosolja.
Riktig taggad inför det!
Man kan ha det till allt inom matlagning - sås, stekning, i bakverk, som smör på bröd, käka med sked, i te/kaffe/alla andra varma drinkar, som extra klick nyttiga fetter på omlett, kött, i smoothie osv. 
Det är nog bara fantasien som sätter gränser.
Till och med många bra effekter hos våra älskade djur också!
Man kan använda det på alla möjliga sätt på kroppen - balsam för super torrt hår, naturlig deo, till rakning, hudlotion, läppbalsam, nagelband, torra hudpartier som skall mjukas upp, styling av håret osv osv.
 
Det ska tydligen stärka immunförsvaret, hålla längre mätt, stärka funktionen av olika organ i kroppen som sköldskörtel och massa andra effekter. Läs själv!
Vet inte om det finns studier på det, men många har upplevt skillnad och då anser jag att det är värt att prova!
 
Tror jag går lägga mig nu,
lite tidigare än vanligt, men det kanske hjälper att få tillbaka energin till plugget imorgon.
Bara 17 dagar kvar till tentan ändå,
och jag måste hinna med en hel del tills dess.
Så blir det när man varit lat och gjort annat istället i några veckor,
nu får man straffet ;(
Såg precis att den ska vara på 6h med! :o wow..... bläh...
 
GODNATT!
Taggar: bläh, ekologisk frukt, ekologisk mat, ekonomi, ekonomstudent, goda hälsoeffekter, google är den bästa vän, grönsakshandlarna, kokosolja, latmask, mer plugg, omotiverat, prova på, testa på, tråkig, även studenter har råd med ekologisk mat;

Kommentar:

älskar den oljan :D


Kika gärna in hos min om du är intresserad av en fartfyllt frisör och fransextesionist som bjuder på sig själv och massor av spännande skönhetstips.
Delar med mig av min vardag och min svaghet för skönhetsingrepp.

Stora Kramar

2014-03-11 @ 13:52:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: