sparvis.blogg.se

2014-03-08
23:57:00

Dag 16 - Utmaningen börjar, shoppa och vitkålgryta typ!
Dagen började med en Advokado med Skagenröra <3
MUMS!
 
Sedan stack jag till Klockmaster för att fixa lite viktiga saker.
Flickorna var också där, de älskar verkligen mig xD
Varje gång frågar de när jag ska passa dem igen.... hihi ^^
Såg att Fia var rätt så stressad idag,
så jag var en fin vän och tog med flickorna till min runda i stan.
Så fick Fia iaf 2 timmars lugn,
lugn och lugn, hon jobbade ju i affären men iaf ina barn som springer omkring med.
Kan ju göra mycket skilland.
 
Så jag var lite och shoppade idag.
Vet itne hur länge sedan det var jag köpte kläder....
Men vilken känsla när man äntligen gör det
OCH FÅR KÖPA EN STORLEK MINDRE :D
Från att alltid haft 40/42 och L
Så köpte jag idag 38 och M :D
AWESOME!
 
Här kommer resultatet av shoppandet...
Så klart... nya täningskläder... haha
 
Letat ett tag efter löpningskläder nu.
Idag var det då dags.
Köpte byxor och jacka hos Inter Sport.
 
399:-
Byxorna passar så snyggt till jackan med oranga vaderna!
Lite reflex med som är bra om man springer när det mörknar! TOPPEN :D
 
Adidas Running - 999:- egentligen men på REA 499:-
Tyckte den var super läcker!!!!
 
H&M 149:-
Ett par mys/fin byxor. Inte bestämt mig än...
de är så himla sköna!!! Men fint till ett snyggt svart enklare linne också.
Då kan man nästan ha de till finare tillfällen tycker jag!
Kanske syns svårt på bilden, men de är super snygga :D
 
H&M 149:-
Skönaste sportbh jag haft tror jag!
Och super läcker med!!!
 
Vilken underbar solig dag i stan idag!
Lyckades tyvärr inte ta kort... plus mobilen var nära att dö, sorry :/
Glad att jag inte satt hemma och enbart pluggade idag :D
 
När jag kommit hem blev jag lite hungrig.
Eftersom jag har kvar så många kokosplättar åt jag 3 såna.
 
Sen började jag på med min typ vitkålsgryta.
Det är ett recept som mamma brukade göra, är det tyskt då kanske?
Vet inte om man kan lika det vid kålpudding kanske?
Men har gjort några ändringar så att det passar till min kost just nu.
Fösta gången jag lagade detta själv, mamma förklarade över Whats App, tur att det finns xD
Det behövs iaf:
 
1 vitkål, 500g köttfärs, kummin, salt, pepper, vatten, grädde, köttboljong, hade i några morätter med
Tror det var allt.
 
Skära vitkål i fina rätt små fyrkantar, stekar i smör på medelvarm värme tills den får en fins brun färg.
Det tar en bra stund.... (jag körde min träning under tiden... xD)
Sedan sätta i köttfärsen och smula ner den, man kan även ha i köttbullar om man gillar det mer.
Sedan la jag till lite riven morot, mest för jag ville bli av med dem och kände att det passade bra till,
man kan hoppa det om man vill.
Sedan väntar tills färsen fått fin färg med.
Under tiden kan man krydda lite med salt, pepper och kummin.
 
 
Sedan hällde jag i en del vatten, mest efter känsla, och lite grädde.
Tillsätter boljong efter smak, jag valde kalvboljong, ungefär 2 matskedar tror jag.
Röra om och lite puttra ihop en stund. Man kan nu tillsätta lite mer krydda efter smak.
Smaka av om du är nöjd.....
Klart!!!
 
Jag åt en skiva lchf bröd till med smör.
 
 
Ser kanske inte sådär super smarrigt ut.
Men all mat kan inte se br aut på bild,
iaf får inte jag till det xD
Jag tycker verkligen mycket om detta! :)
 
Taggar: adidas running, h&m, inter sport, löpning, löpningsjacka, löpningskläder, mysbyxor, rea, shopping, snygga träningskläder, sportbh, träningsbh, träningsbyxor, träningsjacka, typ, tyskt recept, vitkål, vitkål med köttfärs, vitkålgryta, vitkålpudding;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: