sparvis.blogg.se

2014-03-07
23:58:00

Dag 15 - Storhandla och fredagsmys
Började dagen med
2 och 1/2 skivor lchf-bröd
1 1/2 med salami och brie
och 1 med ost och skinka, sen smör på alla såklart :P
 
Sedan blev det lite plugg,
blev iaf klar med kap 5 idag.
Nästa kapitel förhoppningsvis löper på bättre... ;(
 
Sedan var det dags att storhandla.
På vägen tog Johan 3 Cheeseburgare från Max som lunch.
Jag hoppade lunch igen.
Var inte hungrig.
 
För en gångs skull handlat under 1000 kronor :P
Händer inte ofta.
Kanske för vi haft så mycket kött kvar i frysen och bara behövt köpa köttfärs ^^
Sen klart det gör skillnad att jag inte handlar mina grönsaker hos Maxi utan hos Grönsakshandlarna.
Men men ändå bra. Annars brukar det ligger på 1200-1400 typ.
 
Såhär såg kylen ut efter vi fyllt upp den.
Älskar varje gång blicken på en ordentligt fylld kyl efter man har storhandlat :'D
 
Försöker alltid köpa så mycket som möjligt eko, krav och närproducerat.
 
Sedan en extra bild på frukt och grönsakslådorna.
Synd kanske inte riktigt ändå men men... ;)
 
Vi köpte två suuuuper snygga små handdukar med!
Slängde en del idag som vi kände var för gamla och slitna så två nya fick det bli iaf. :)
 
Såhär ser de ut:
 
 
När jag kom hem var jag ändå lite små hungrig.
Så jag åt min sista Grape.
Gott!
Ska nog köpa föer såna om det finns nästa gång :)
Håller mätt ett riktigt bra tag med tycker jag!
 
 
Bara för att det var fredag
och för att jag ändå förtjänat fredagsmys så fixade jag lite special idag.
Det blev american panncakes till Johan
och kokosplättar till mig, med recpet från 56kilo.se
 
 
Första gång jag provade göra det, lite svårare i stekning än vanliga men kanske går bättre när man har sån special plättar-stekpanna, kanske bör skaffa det, vet inte, gör ju inte det så ofta ändå... mmmh.
Men gott var det ändå!
Smakade inte mycket skillnad till vanliga tyckte jag.
Men att veta att dessa är så mycket nyttigare och den lilla smaken av kokos gör det till ett super alternativ tycker jag.
Till det hade jag vispat grädde med lite lite vaniljsocker och varma bär (hallon, blåbär och björnbär)
 
 
Sedan tittade vi på ett nytt avsnitt
Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D
 
 
och Pretty Little Liars.
 
 
Föresten var det ju invägnign imorse.
+/-0,0kg blev resultatet.
Har inte fuskat med lchf förutom Semlan på fetisdagen.
Kanske varit lite dålig med träningen, men har ändå tränat 3 gånger i veckan tror jag.
Inte super dålig ändå, även om det brukar vara mer.
Men kan man ändå hoppas på att även om vågen inte visa skilland
kanske det blivit skilland i fett- och muskelmassa ändå.
Det är ju ändå så att det byts ut och att muskel väger mer än fett...
Mh får la se vid mätning.
 
Imorgon ska jag börja med en ny utmaning.
En 30 dagars utmaning som heter:
Catching Fire 30 Day Challenge.
Och därutöver håller min LCHF kost samt springer.
Tänkte prova uteträningen morgon.
Friskis har nämligen två ute löpningspass nu,
som träning inför Blodomloppet.
Det är på torsdagar och på lördagar.
Sen ska jag nog sprina löpband 1-2 gångar i veckan med.
Så det är var jag tänkte göra följande 4 veckor.
 
WISH ME LUCK,
OR NO....
BETTER....
WISH ME FOCUS :)
 
Mer om utmaningen imorgon när det är dags.
Godnatt!
Taggar: 30 day challenge, agents of shield, american panncakes, amerikanska pannkakor, blodomloppet, catching fire 30 day challenge, fiberhusk, fredagsmys, fredagsmys lchf, intervall löpning, kokosmjöl, kokosplättar, kondition, konditionträning, lchf, lchf pannkakor, lchf plättar, lchf skeptiker, marvel, marvel's agents of s.h.i.e.l.d, ny utmaning, pll, pretty little liars, taggad!, woohoooo;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: