sparvis.blogg.se

2014-03-06
22:38:00

Dag 14 - Seg dag och fylld paprika
Dagen började sent.
Vi var båda helt döda imorse.
Så sov väldigt länge.
Båda jag och Johan har sovit dåligt på flera nätter nu.
Så idag var det dags att återhämta sig lite ifrån det.
Sov till 12 typ. x)
 
Sedan blev det, typ brunch :P
Två skivor lchf-bröd med vitläkssalami och bire och ett ägg med en klick majonnäs.
 
 
Sedan försökte jag plugga lite men jag kom ingenstans.
Pratade en del med älskling om allt mellan himmel och jord.
Sedan drog jag en sväng till stan.
Lämna tillbaka de utlånade glasögon och låna ut nya.
Lämna tillbaka hemmakvällfilmerna.
Handla hos grönsakshandlarna, de har föresten utökat sitt Krav + Eko utbud! AWESOME!
De hade Grapefruit på erbjudande och jag var tveksamt men tog med två för att testa.
Köpte nya ägg, advokado, vitkol, green tea, kokosmjöl, paprika och lite sallad.
Allt eko och krav såklart! :)
Gud vad jag älskar doften av koksmjölet! :D
Tänkte nämligen prova att göra plättar på kokosmjöl och kanske om det finns nåt bröd.
Men när jag handlade lite på Hemköp efter så hittade jag bara Pofiber men ingen Fiberhusk.
Så får köpa det imon när vi ska typ storhandla på Maxi.
 
Sedan hämtade jag min lagbok.
Beställde den gröna som sagt.
Inte kollat mycket i den än men den ser bra ut och uppdelningen verkar vettigt så jag tror jag kommer vara nöjd att ha köpt den istället för den 5 gånger dyrare och 3 gånger tjokare blåa lagboken ;)
Denna har ju redan 2099 sidor..... :o
 
När jag kom hem var jag bara tvungen att smaka en Grapefruit.
Som jag mindes var de jätte sura och bittra så därför var jag så tveksam.
Vet dock att de är jätte nyttiga.
Och när jag smakade blev jag rätt förvånad.
Den var ganska söt men lite sur typ. Jag gillade den smaken faktiskt! :)
 
 
Lite snack med brorsan.
Han skulle göra klart sin hemsida för UF och vill ha lite åsikter om vad som kan förbättras osv.
Föresten så är han nominerad till Årets bästa handverk!
Så stolt över mina lillebror som inte är så liten längre. :)
 
Sedan var det dags för matlagning.
Fixade köttfärssås med spagetti till älskling.
Till mig själv fixade jag fylld paprika.
Ungsbakade den hel men tror jag ska ha i två halvor nästa gång, kan man ha mer ost på, gott x)
 
 
Det vad hade i var:
Köttfärs, gullök, vitlök, pepper, salt, kanel, kummin och passerade tomater.
Och på med massa riven ost.
 
Stekta löken först, sen i med köttfärs, stekar tills det får en fin brun färg, på med kryddorna.
Häll in i paprikan och strö över så mycket riven ost du vill ha.
Hade ugnen på 220 grader och paprikan var klar efter 25 min.
Vill man ha den riktig mjuk kan man nog ge den 5-10min extra.
 
Gud va gott!
Visste inte riktigt hur jag skulle börja äta den,
men det gick ändå och var sååååå god :D
 
Taggar: ekologisk frukt, ekologisk mat, fylld paprika, grönsakshandlarna, hemmakväll, karlskrona centrum, krav, paprika med köttfärs, swan optik, ungsbakad paprika, även studenter har råd med ekologisk mat;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: