sparvis.blogg.se

2014-03-05
23:39:26

Dag 13 - Vilodag, egen inspirerad Cordon Bleu och Snitch
Till frukost blev det makrill i tomatsås med en klick turkisk yoghurt såklart
och sedan tyå skivor av det nya himla goda LCHF-brödet med vitlökssalami och brie,
som jag lovade mig själv igår att jag skulle få till frukost ;)
Höll mig mätt rätt länge på det.
 
 
Sedan vart det massa plugg, gick dock ganska segt idag, får köra på bättre imon igen.
Åt lunch först vid 16 typ.
Blev resten av omlett från igårkväll.
 
Sedan vid typ 21 kom Johan på att han skulle äta nåt till middag.
Eftersom det ändå kändes så segt med plugget tänkte jag att jag lika väl kan sluta för idag.
Så jag var lite kreativ.
Tinade två kycklingfiléer. Och skulle komma på vad jag skulle hitta på med dessa.
Jag gillar salvia! Så jag ville göra nånting med kyckling och salvia....
 
Det blev såhär....
Delade kycklingen i mitten men inte så att man delade helt utan bara kan vika upp det, typ som fjärillskotlett om ni förstår hur jag menar.
Så kryddade jag med salt och en del salvia och la i några skivor ost.
Lite smör under filéerna och in i ugnsformen.
På med lite pepper och in i ugnen för typ 40min.
Under tiden kokade jag pasta till herren och blomkolsris till mig själv.
Samt gjorde en salviagräddsås, på lite smör, grädde, salvia, lite kycklingboljong och salt.
Jag var egentligen inte mycket hungrig men bara jag kände doften så blev jag sugen-hungrig typ.
Den ena biten var rätt liten så den åt jag tillsammans med lite av riset och massa sås! 
MUMS så gott!
Det blev alltså en spontan egen påhittat variant på Cordon Bleu kom jag på i efterhand. :)
 
 
Sedan tittade vi på Snitch.
En film som The Rock spelar med i.
Han är grym!
Filmen handlade om att pappan (the rock) skulle skydda sin son från att hamna i fängelset för 10 år bara för hans bästa vän satte dit honom och skickade ett paket med droger till sonens hemadress.
Pappan som hade ny familj kände sig skyldig för han inte varit där för sonen
och kände att det var hans plikt att beskydda honom från hans lilla misstag.
Och då var han in med en fot i kriminaliteten...
Super spännande och efteråt har man en känsla att det verkligen är för lätt att hamna i omgänge med fel folk,
man skall se upp vid varje steg i livet och hålla sig på raka vägen.
En gång inne kommer man inte ut så lätt....
So, stay clean, folket!
 

Kommentarer:
#1: Viola

åh god mat!
Kolla gärna in min blogg där jag precis lagt upp ett inlägg med billiga & snygga träningskläder!
Ha en fin dag! :)

Svar: Riktigt gott ja! :D Jasså du? Ska kika på det! Billiga snygga träningskläder låter underbart! ;) Hadet fint du med :)
Jennyy Fjärilsdotter

2014-03-06 @ 00:46:01
#2: Viola

Sv; tack! jo jag syftade på dieter där man svälter sig själv eller bara på ett icke hållbart sätt försöker gå ner i vikt. Sedan finns det ju de som tävlar och måste ligga på ett väldigt lågt underskott men de är ju professionella och vet vad de håller på med. Men det är så synd när man går på att äta soppor eller barer för det är inte riktig mat och icke hållbart tyvärr.

Kram

Svar: Precis rätt! Var nog det jag trodde du utgick ifrån i din text och då har du faktiskt fått fram det riktig bra! :) Precis, så synd när man bara äter skit eller ingenting för att gå ner osv. Om man istället kan äta riktig mat och till och med äta sig mätt och fortfarande går ner i vikt! Det är det sättet jag gillar ;) Sedan får de andra göra vad de vill, haha. Tycker de att de ska slita sönder sin kropp istället för att ge den vad den behöver och må bra av.... varsågod. Vill man ha hjälp med att hitta ett sätt som man kan vara mätt och äta god mat trots man går ner i vikt, finns jag där för att berätta hur jag gör :)
Kör på tjejen! :) Kram
Jennyy Fjärilsdotter

2014-03-06 @ 22:17:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: