sparvis.blogg.se

2014-03-04
23:45:52

Dag 12 - Plugg, Fetisdag med Feiciya och omlett
Blev en intensiv morgon.
Upp vid 8.
Städa.
Glömt bort tiden så jag fick trycka i mig nån snabb frukost.
Skulle ju hänga med Älskling till skolan för att plugga.
Det snabbast jag kunde komma på: Advokado med skagenröra!
Så himla gott och fort fixat :D
 
Sedan i skolan kl 10-12.
Pluggade på bra i tysta rummet.
Strax innan 12 hörde Feiciya av sig,
vi skulle ju gå och BLI FETA tillsammans idag.
Det är ju ändå Fetisdagen!
Tänkte efter 12 dagar med LCHF, även om jag tycker att det är sjukt gott!
Kan jag ynna mig en semla på fetisdagen :)
Sagt och gjort!
Med underbar sällskap av min käraste vän <3
 
Vi åt båda en såndär special semal.
På 3G.
Med typ wienerbröddeg och grädden är blandad med madelmassan.
Var sjukt god!
Kände inte av sockerchocken jätte mycket iaf... ^^
Men det var gott!
Nu orkar jag hålla på längre ;) haha
Hade nog gjort det utan med men men...
Ibland är det nog okej, bara ibland inte händer alls för ofta....
 
 
Såg att de hade LCHF bröd med.
Så jag frågade efter innehållet.
Såg att det var 9,4% kolhydrater.
Men tänkte att det iaf är värt att prova.
Så åt lite till gulaschsoppan och det var super gott till!
Så jag vet redan vad det ska bli till frukost imon;
LCHF bröd med smör och vitlökssalami och kanske brie med.... :D
MUMS!
Såhär ser det ut:
 
 
Sedan var det dags att dra till Friskis.
Nope inte för träning utan för barnens skull.
Om nu kan säga det...
Idag har det nämligen inte varit några barn alls!
Men ganska skönt att vara i receptionen och hjälpa till nån dag med :)
Blev en del prat med de andra och vi hade trevligt.
Det var inte super mycket att göra idag,
men tiden gick rätt fort ändå.
Lärde mig en del saker i receptionen som jag inte visste/kunde med, så det är ju alltid underbart att lära sig nytt!
 
Sedan kl 7 stod det träning på schemat.
Körde lite kondition idag.
Blev 5km.
Körde dock på en annan maskin.
Valde intervall där men det innbar på det löpbandet
att man typ springer 2min vanligt och sen 2min med 3% lutning.
Sprang 7,5km/h genom hela loppet.
Men det kändes ändå när det var lutning eller ej!
Under de först 4km hade jag en trevlig pratstund med en tjej som var på kondismaskin bredvid med.
Så man blev nog lite extra trött trots det rätt låga tempot bara för man pratade en del med, haha ^^
Men vad gör det, det gjorde att tiden gick fort.
Men behövde lite längre tid för sträckan än vad jag brukar.
Men men det är lugnt!
Har ändå gjort mina 5 idag och det är det som räknas!
Svettades en del med och det är ju därför jag är på gymmet.
Om det nu tar 10min mer eller mindre kanske inte är si sådär super farligt ;)
 
 
Sedan väl hemma satt jag mig en stund i soffan för att varva ner.
Sedan blev det mat.
Johan ville ha resten av soppan,
konstig nog ;)
Han brukar ju inte gilla soppa så mycket men denna verkade till och med han tycker om :D TOPPEN!
Så jag fixade en omlett med champinjoner, rester av kycklingbitar, ägg, grädde och riven ost.
Till det blev det kokt broccoli överbakad med ost.
Omletten var super god!
Sparade hälften till imon :)
 
 
Sedan duschade jag och efteråt blev det soffmys med älskling.
Det kom äntligen ett nytt avsnitt Teen Wolf.
Så vi var ju bara tvungen att titta den!
MEN JAG BÖRJAR HATA SERIEN.....
De cuttar alltid av vid såna dumma ställen att man nästan hinner bli galen innan nästa avsnitt kommer! xD
Ahja....
 
Nu blir det sängen!
Godnatt :)
Taggar: 5km, barnvärd, broccoli, broccoli överbakad med ost, champinjoner, friskis&svettis, grädde, kondition, konditionträning, kyckling, lchf, lchf bröd, lchf bröd från bagaren, lchf skeptiker, never quit, omlett, omlett med champinjoner, receptionsvärd, riven ost, träning;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: