sparvis.blogg.se

2014-03-03
22:57:00

Dag 11 - plugg, hemmaträning och gulaschsoppa!
Blev en fiskfrukost idag igen.
Tog bild innan jag blandade tomatsås makrill med turkisk yogurth, ser nog bättre ut för ögonen ;)
Men det är super gott jag lovar! :D
Sedan lite äggröra med lite grädde, slat och pepper.
Och frökex med vitlöksmör samt en kopp med blueberry tea!
Mums!
 
Sedan har jag suttit med plugget.
Blev en ganska sen frukost vid 11 idag.
Så hade inte idag heller lust att äta lunch.
När man pluggar på är det ändå så att tiden går fort.
 
Vid kl 16 ville jag träna.
Orkade inte åka till gymmet så det blev lite hemmaträning igen,
förlåt grannaran för hoppandet.. ^^
Körde Dream Team från NTC idag.
45min Get Toned träning.
Tog verkligen slut på mig!
Svetades på hela kroppen!!! :o
Därefter blev det dusch och jag la mig i sängen för några minuter...
japp så slut var jag!
 
Sedan lagade Johan och jag LCHF Gulasch soppa.
Med recept tagen från lchfgourmet.se
Däremot hoppade vi paprika för johans skull och hällde i lite grädde i slutet när att var klart.
 

400 gram  kött (nötkött, högrev, fransyska eller ryggbiff), 2 msk  smör, 2 st  gula lökar, 2 st  röda paprikor,

1 st  vitlöksklyfta, 0,5 tsk  spiskummin, 3 msk  tomatpuré, 1 l  vatten, 2 msk oxfond,

cayennepeppar, salt och peppar

Gör så här

Putsa och skär köttet i små tärningar. Finhacka sedan löken samt skär paprikan i små bitar. 
Bryn köttet i smör, salta och peppra och tillsätt lök samt paprika efter en stund. Krossa vitlöken tillsammans med kummin i en mortel, blanda i tomatpurén och cayennepeppar. 
Vänd ner blandningen i grytan med köttet och häll på vattnet.
Koka upp och oxfond och låt sedan soppan koka under lock i 50-60 minuter (20min med köttfärs) eller tills köttet är färdigt.
Smaka av med salt och peppar.
Servera soppan med ett lchf bröd.

Du kan även dryga ut din gulaschsoppa med lite blomkål eller kålrot som får koka med på slutet.

 
Köttet blev så himla mjuk och god! Bara smälte på tungan. :D
Till och med Johan (som annars inte är så förtjust i soppor)
gillade denna! :)
Kommer inte ihåg vad det var för kött, men nån sorts nötkött iaf där det stod på förpackning att det var bra för grytor och soppor. Kanske högrev? :S Kommer verkligen inte ihåg...
 
SUPER GOTT!
Prova själv :)
Om man inte är lchf-are kan man bara ha i lite potatis och äta bröd till,
blir lika gott ändå!
 
Nu åt jag upp mangon jag hade kvar,
för den höll på blir gammal och jag gillar inte att slänga mat,
speciellt inte super god frukt!
 
Bara för att det flyter på så bra blir det lite mer plugg
och sedan säng!
 
Godnatt! :)
Taggar: dream team, fiskfrukost, frökex, gulasch, gulaschsoppa, helt slut!, hemmaträning, lchf, lchf gulasch, lchf gulaschsoppa, lchf skeptiker, lchfgourmet.se, makrill i tomatsås, mango, nike training club, ntc, turkisk yoghurt, vitlöksmör, äggröra;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: