sparvis.blogg.se

2014-03-16
10:16:00

Catching Fire - Day 8 (igår), dag 23 (lchf->fuskdag), social middag med finbesök
Tror inte att jag inte tränade igår!
Först var det frukost,
Advokado med skagenröra.
Och grönt Chai te med lite honung och kokosolja.
 
 
Sedan skulle vi bara städa lite,
slutade med att vi hade typ vårstädning!
Möbelerade om en del, moppade golven, putsade föntrena, dammar nästan överallt osv osv.
Kändes riktigt bra! :)
 
Sedan lagade jag nån snabb lunch till älskling, köttfärssås med pasta.
Och tränande min dag 8 från Catching Fire utmaningen!
 
50 Seconds of work + 10 Seconds of Active Rest for 3 Rounds

*Mountain Climbers*

1) 180 Ninja Jump Tucks

*Mountain Climbers*

2) Bent Body Pushups 

*Mountain Climbers*

3) Lateral Touch Towns

*Mountain Climbers*

4) Plank Kick-Out

 
Och snabbt in i duschen.
Skulle ju snart vara dags att besöket skulle komma.
 
Började fixa och strimla inför kvällens mat.
Och så var det framme.
Efter en lång stund med prat osv
så tog vi en promend till utsiktsplatsen med egen fika.
 
 
Tigerkakan såg lite kaos ut, försökte rädda den med chokladglasyr men det såg inte mycket bättre ut efter...
Dock så smakade den jätte god!
(Recept till denna hitta ni på gårdagens inlägg)
Johans pappa åt ju nästan upp halva kakan själv ;)
Haha kanske inte riktig men han åt en hel del för den var så god i alla fall :D
Mina kokosvåfflor var också omtyckta :)
Sedan så smakar ju fikat dubbelt så god med den utsikten också....
FINT!
 
Sedan hemåt igen.
Satt oss en runda i bilen och visade var skolan ligger hur den ser ut osv,
körde förbi marinmuseumet och hem igen.
 
Mer snack
och jag började förbereda mer inför maten.
Vet inte riktigt vad det heter...
men varje person har sin igen liten stekpanna
så har man massor med ingredienser; grönsaker, sallad, olika kött och fist och såser osv
och får prova själv ock fixa.
Eftersom man kan sitta länge och det är ett väldigt socialt sätt att äta middag,
då man väntar hela tiden till maten blir klar osv,
kan man prata en hel del.
Därför kände jag det var bra timing att inviga de små pannorna
som vi fick av mammi i julklapp tror jag det var :)
Som bilagor fixade jag ris, bulgur, nudlar och vitlöksbaguette.
 
Såhär såg det ut:
 
Verkade som att alla tyckte det var kul
och en bra initiativ.
Roligt att visa något nytt tycker jag :)
Blev dock massa mat över, blir alltid att man fixa för mycket vid sånthär,
svårt att förutsäga hur mycket alla äter och med så många olika saker blir det ju en del.
Så får nog slänga ihop lite idag så man blir av med resterna och de inte blir gamla :)
Gott, gott, gott!
 
Varför jag skrev att det var fuskdag idag
är för att jag smakade en bit av tigerkakan och åt lite baguette också.
Försökte i alla fall hålla mig undan en del så åt ju absolut inte så mycket av kolhydratbilagorna som jag brukade göra, kände mig inte heller jätte sugen för fanns mycket annat gott att välja på
men lite sugen på baguette som det var sjukt länge sen man åt var jag, så ynnade mig lite...
Det var ju ändå lördag :)
Taggar: 12min om dagen, 30 dagar utmaning, 30 day challenge, 30 days challenge, catching fire, catching fire 30 day challenge, fika med underbar utsikt, finbesök, fuskdag, härligt sällskap, kokosmjöl, kokosvåfflor, kvalitetstid, mini stekpannor, never give up, never quit, småpannor, social middag, speciellt middag, trevlig dag, underbara svärföräldrar, utsikt, utsikt till havet, vattentornet karlskrona, vitlöksbaguette, wokstekpannor;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: