sparvis.blogg.se

2014-06-22
22:56:00

Vad jag hittat på i min frånvaro....
Vet inte ... kommer nog bli långtråkigt att läsa om allt,
roligare om jag bara visar det i bilder...
 
Vi har varit på bröllop av fina Klockmaster Fia som även snart ska bli mamma till tredje barnet
och första pojken :)
 
 
Sen så har ju min härilga familj från tyskland hälsat på.
Så vi har varit mycket med varandra, hittat på lite skoj i Karlskrona bland annat
en tur på skärgårdsbåten Axel.
 
 
Sedan så har vi även passat på att fira brorsans student.
Kan inte säga att ingen visste var hans ursprung är...
Eftersom vi hittade på något speciellt för vår lille cooling ;)
Nämligen så ville han inte ha studentplakat,
så vi fick hitta en annan läsning så han kan hitta oss i mängden.....
 
Så vi klädde ut oss till värsta Tysklandfans som skulle till ett VM-spel eller liknande.
Vi hade tysklandhattar, -skalar, -målning, -flaggor och massa annat.
Det var såååå kul! :)
Och.... japp han hittade oss ;)
Istället för skylten fick han bära runt på Tysklandsflaggan hehe :D
 
 
Jag tror jag gör ett extra inlägg om studenten senare... :) 
för många fina bilder :D:D:D:D
 
 
Dessutom åkte jag för första gången med lillebror bil,
han har nämligen precis fått körkort för någon vecka sedan.
SÅ vi körde en sväng från Vxj till Urshult för att hämta sitt efterlängtade körkort.
Stolt storesyster!!! Åker cabbe.
 
 
Sedan så har jag fått hem min nya musmatta.
Äntligen!
Den gamla orkade jag verkligen inte med, för det var också bilder på den
och jag behövde se en snubbe som gjort så mycket skit åt hela familjen varje dag....
det är verkligen onödigt upprörande...
Så här ser ni hur min nya ser ut :D
Älskar Photobox <3
 
 
Och så ska jag ju snart börja jobba på Clarion,
så vi hade vår första träff förra veckan 
då vi även hade vinprovning för att smaka viner vi sedan när vi jobbar ska rekommendera till gästerna.
Jag som verkligen inte brukar gillar vin var väl ändå lite nervös.
Men det var så himla intressant!
Kändes riktigt vuxet måste jag säga!
Lärt mig massa,
inte minst att jag nog än så länge hellre föredrar vita viner eller rätt söta röda.
 
 
Lite mys med min älskade mammi på balkongen,
drack lite vin (när man ändå redan är igång, haha)
och fixade varandras naglar,
Behövde verkligen närheten av mammi...
även om det inte var tillräckligt många dagar...
men det är det ändå aldrig,
Älskar dig mamma <3
 
 
Midsommar firade vi i Nässjö med Johans mammas familj.
Det var mycket mysigt med massa god mat.
En lite mindre mysig sak som hände var att
Johans mosters man blev dålig och de behövde åka till akuten,
tur att vi två som precis kom fram från en 3h resa var nyktra,
så Johan fick skjutsa i en sprillantsny Honda Blackline 
(det hade han nog inte ränat med den kvällen)
Men tur det gick bra, och det var inte mer allvarligt än ett blodtrycksfall.
 
Tyvärr inga bilder men men...
Nu är vi hemma igen och imorgon ska jag ha min första inlärningsdag av 4 den kommande veckan
på hotell Clarion Collection.
Ska bli kul! Har verkligen längtat! :)
 
Taggar: Körkort, avslappnad helg i nässjö, axel, briccotondo, bror tar studenten, clarion collection, deadly zins, dotter<3mamma, earthbound, familj, familjmys, karlskrona skärgård, kvalitetstid, lillebror tog körkort, luberon, midsommar, organic wine, photobox, ripasso, skärgårdsbåt, skärgårdstur, sommarjobb, sommarträff, student2014, teknikum, tysklandfans, vinprovning, växjö;

Kommentar:

Vilka underbara bilder :O

Svar: Tack så mycket :D
Jennyy Fjärilsdotter

2014-06-22 @ 23:04:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: