sparvis.blogg.se

2014-06-27
23:15:23

Träningsschema atm
Berättade för ett tag sedan att jag fått ett schema av en kompis
och att jag skulle visa det för er 
men har inte riktigt hittat tiden.
 
Idag är det dock dags tänkte jag.
 
Kan dock erkänna att jag inte helt hundra kört efter schemat nu
eftersom jag var busig och hoppade över cardio dagarna 
och istället fokuserade på att komma igång med styrkan först igen.
Men men...
Jag ska iaf visa er det originalschema utan fusk.
Och så ska jag verkligen bli bättre på att se bloggen som min träningsdagbok.
Då känner man lite mer att man måste för att man ska dela med sig av sina resultat sedan osv.
Tänkte även börja med morgon PW bara för att jag känner att jag måste få mer vardagsmotion.
Även om jag nu jobbar som servitris där man springer runt rätt mycket
på 3-4 timmar per arbetspass. Men ändå...
Jag vill ju nå mitt mål under sommaren!
 

Ahja...
Mitt mål med schemat var föresten att gå ner genom att bygga musklar
och att jobba fmot en förbättrat tid för milen.
Mycket snack men här kommer schemat!
 
Dag1 - Rygg och Mage
Latsdrag, Sittange rodd, Ryggresning, Trx pull
Bollcrunch, Sidoplanka, Höftböjare
 
Dag 2 - Kondition
Valfri konditionsträning i 30 min.
(med mål att jobba mot 10km, intervaller gillas starkt!)
 
Dag 3 - Vila
 
Dag 4 - Ben och Mage
Knäböj, Marklyft, Utfallsteg, Höftabduktion
Plankan, Situps, Fällkniv
 
Dag 5 - Kondition
Valfri konditionsträning i 30 min.
(med mål att jobba mot 10km, intervaller gillas starkt!)
 
Dag 6 - Axlar, Armar och Mage
Axelpress
Bicepscurl, Tricepsövning
Bröstpress
Russian twist, Bålrotation, Magcrunch med rep
 
Dag 7 - Vila
 

Idag körde vi föresten Ben passet.
Hoppasde dock magövningar eftersom vi körde Rygg/Mage passet i förgår
och det kändes fortfarande en del i magen.
 
Brukar köra olika uppvärmingar innan:
ofta gå på löpband med lutning, jogga lätt eller rodd.
Och efteråt blir det stretch, kan hänta att jag kör lite nedvarvning
eller lite extra förbränning med lite uthållighet efteråt.
Taggar: axelpress, bicepscurl, bollcrunch, bröstpress, bålrotation, fällkniv, höftabduktion, höftböjare, knäböj, kondition, konditionträning, latsdrag, magcrunch, magcrunch med rep, marklyft, nytt schema, planka, russian twist, ryggresning, sidoplanka, sittande rodd, situps, tricepsövning, trx pull, träningsschema, utfallsteg;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: