sparvis.blogg.se

2014-07-02
18:02:19

Dagens mellanmål - Blåbär/spenat-Smoothie
Idag kände jag bara ett sånt sug efter en smoothie
och eftersom jag köpte hem en stor påse med babyspenat när vi var och handlade
ville jag äntligen våga mig på att testa göra en med Smoothie med spenat i.
 
Läste något på BodyRockers bloggen om en blåbärspenat smoothie
så med det i bakhuvud gjorde jag min egen i den smakriktning.
 
Hade lite av min blåbärkvarg kvar och eftersom jag trodde med spenat skulle
det behövas lite extra sötma tog jag den istället för vanlig kvarg.
 
Ingredienserna:
blåbärkvarg (lindahls)
banan
babyspenat
frysta blåbär
kokosrismjölk (gillar inte den så, men i smoothies är den underbar!)
lite honung
lite vaniljsocker
 
Och det blev såååå himla god!
Ska testa på fler med spenat i, absolut! :D
 

.
Blev tyvärr ingen morgon PW idag,
inte annat heller.... ush
Kände att mina fötter behövde lite paus.
Men imorgon blir det morgonmotion igen,
då jag ska jobba på frukostbuffén.
 
Men men snart av till gymmet för idag,
Tror det får bli lite rygg och mage.
Vad kör ni idag? :D
Taggar: blåbärkvarg, blåbärspenat smoothie, himla nyttig, honung, i love smoothies, lindahls, matig smoothie, nyttig mellanmål, smoothie, smoothie med spenat;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: