sparvis.blogg.se

2014-07-08
00:55:40

Bra start på veckan :D
Idag blev det först sova ut
eftersom jag var helt slut från igår och allt jobbande osv.
Frukost, chillar lite och sedan på att laga lite lunch.
 
Hade köpt en ny smaksättning till sås.
Färskost Fruktig Curry heter det.
Lät väldigt gott tyckte jag,
så det skulle testas idag och det var AWESOME!
Till det hade jag kycklingfilé slices kryddade med salt och curry samt fullkorn penne.
Var så sugen på att smaka så jag hann inte ta kort på min mat
men tog kort på lite som blev över :D
BIGMUMS!
 
 
Sedan blev det lite städning i köket och lite tvättfix.
Och av till gymmet.
Faktiskt första dagen idag som vi tog inlines till gymmet :D
Och det var riktigt gött, så slipper man värma upp och varva ner också,
blev extra varm eftersom det var jätte soligt idag, men det är ju bara gött det med :D hihi
 
Såhär ser mina inlines ut föresten,
köte de förra året när vi var i Tyskland (mycket billigare där *snåljävl*)
och de är såååååå sköna och himla lätt att snöra, K2 <3
 
 
Får ta något fint kort när jag har på mig de nästa gång hihi :)
Men visst är de snygga, i svart med guld detaljer? :D
 
Sedan har jag faktiskt tänkt att vara mer nogrann med maten nu.
Det är ju så himla viktig, och jag har kommit på mig själv fler gånger på sistone att jag börjat
äta alldeles för mycket igen, man är ju mätt men maten är så god.
 
Måste verkligen komma ihåg igen att maten inte blir ännu godare bara för man äter mer :P haha
 
I vart fall har jag börjat använda Lifesum igen.
Väldigt smidig och enkel app för att hålla koll på hur mkt man äter och macrofördelningen.
 
Såhär såg det ut idag (det var mindre kallorier pga jag skrev in träningen men tror jag låg till rätt bra idag :D)
(å så en screenshoot från dagens styrketräning med)
 
 
På gymmet blev det alltså armar, axlar, bröst och lite mage.
 
Kör ju inte 28474 övningar på samma muskelgrupp just nu så då kan man ta så många olika,
annars skulle jag inte rekommendera det :)
 
Axelpress 3x10     10kg
Bröstpress 3x10      9kg/10kg/6x12kg och 5x10kg
Ben lyft (magövningen)    15 / 12 / 11
Bicepscurl/hammarcurl/upp och ut (3-steg-övning) 5kg      8/6/5
tricepspushdown i cable   11,25kg     3x10
Bålrotation 55kg      3x10 på varje sida
 
 
Kanske dags prova på crossfit imorgon bitti i hoglandsparken då? :D
Godnatt!!!!
 
Taggar: 80kost/20träning, alexis boa, bigmums, crossfit utomhus, currykyckling, endomondo, friskis karlskrona, friskis&svettis, färskost fruktig curry, gympass, inlines, k2, karlskrona city, kycklingfilé, lifesum, matapp, matdagbok, prova på crossfit, träningsapp;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: