sparvis.blogg.se

2014-01-30
10:55:00

Snön blir bara mer.....
Hej!
Nu har det varit alldeles för många dagar sen sista inlägget....
igen....
måste verkligen blir bättre på dethär.....
Har till och med tagit bilder de sista dagarna för att kunna lägga upp...
men...
 
I alla fall....
 
Morfar fyllde 71 förra veckan. Grattis igen älskade morfar!
Jag skickade (även om lite för sent) iväg ett brev med några utav Elites, Karlskronas chokladfabrik,
praliner skrev i ett kort några fina ord som uppskattades väldigt mycket av både morföräldrarna.
Hoppas han känner sig lite bättre nu, har ju inte varit lätt på sistonde för oss alla....
 
 
När jag skickade iväg brevet tog jag en härlig vinterpromenad för att hämta älsklingen från skolan.
Bilen fungerade ju inte, och det är ju tråkigt att gå själv.
Därför var jag en snäll tjej och mötte upp honom vid skolan för att göra honom sällskap hem igen.
Kändes skönt med promenaden. Även om det är rätt kallt med all vind här i Karlskrona med,
men men det är väl bara att vänja sig. Kommer ju inte bli sommer så snart...
 
 
Tänkte passa på att ta några kort av skolan i vinterlandskapet också.
Det huset som ligger bakom/till vänter om biblioteket kallas för J-huset.
Det är där Johan och jag har de flesta lektionerna.
Och ni kan se hur nära det är till havet.....
Åh vad jag längtar till att kunna slänga sig i gräset och spelar lite beach volleyboll 
på rastarna och innan/efter skolan.
MEN ändå skönt att det äntligen blivit kallare!
Jag hatar nämligen kryp, mygg och ungefär alla insekter.....
Vintern hjälper ju till att det inte blir lika många,
även om hälften ändå blåses bort här :P (som Johan brukar säger.....)

 
 
Sedan har jag fått hem några av böckerna som tillhör jursidiska översiktskursen,
som även kallas för Jöken. Tycker det låter rätt roligt.
Men inte alla böcker på bilden. Under tiden har jag fått hem ännu en, ganska tunn (tur det).
Fattas fortfarande 3 böcker och lagboken. Skall se om jag kan beställa eller hitta några av dessa på blocket idag.
 
 
 
Dessutom har jag faktiskt tagit mig i kragen och dragit till gymmet i förgår!
Gud vad härligt det var! Inte alls lika jobbigt som jag förväntade mig.
Och vilken skön känsla att känna träningsvärk efter en månads paus!
(för ett år sedan tyckte jag att träningsvärk var en plåga, och nu tycker jag att det är en gåva,
rätt konstig och stor förändring faktiskt haha!)
Inte fel att komma igång med
5km jogga
och några rygg/axel övningar.
 
 
Under tiden har nästan hela delen av östersjön som vi kan se ifrån lägenheten
frysit igen och allt är vitt. Kustbevakningsbåten hälsar på igenoch har fått jobba sig igenom isen.
Men den är inte så tjock ännu i alla fall.
Snöhögen på parkerigen blir bara högre. Det är klart, inte lätt att hitta plats till all
snö som ska stoppas undan någonstans.
De hinner knappast med att skotta fri vägarna faktiskt.
Snöat i ungeför 2-3 dagar i sträck nu tror jag.
I morse tänkte jag: Äntligen har det slutat snöa...
3 minuter senare vräker det ner igen, så klart!
 
Några bilder från olika dagar, ser ni hur snabbt isen växte osv:
 
26. Januari 2014
 
28. Januari 2014
 
29.Januari 2014
 
30. Januari 2014 (idag)
 
Föresten!
Bilen fungerar igen, i alla fall just nu...
Hoppas att det löste sig nu!
Skönt att ha kunnat storhandla igen och att slippa gå till skolan
(främst för Johan eftersom jag har ju på distans nu)
Blir nog lättare att övertala sig själv att dra till gymmet igen med :P
 
Nu ska jag sätta mig och plugga lite. 
Nån gång måste man ju börjar.....
Taggar: choklad från karlskrona, efter pausen, elite, isen växer fort, jöken, karlskrona, komma igång, kurslitteratur, morfar fyller 71, post, post till tyskland, snö, träning, utrikespost;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: