sparvis.blogg.se

2014-01-22
22:37:00

Kyla + Vind = Brrrrrrr!
De sista dagarna har det inte hänt jätte mycket.
Jag har tagit det lungt, städat och fixat böcker till nya kursen
som skall börja imorgon.
Spännande!
Juridisk översiktskurs, får la se hur det blir :)
 
I ett par dagar har bilen inte velat funka som vi ville.
Batteriet var nämligen helt super tomt häromdagen.
Inget funkade. Till och med den lilla digitala klockan nollställades.
Fick hjälp av vår super snälla hyresvärd att starta bilen med startkablar.
Sen körde vi en runda till Nättraby och tillbaka och trodde det skulle räcka
för att kunna få igång bilen igen nästa dag.
MEN så var det inte.
Så idag fick jag skjuts av hyresvärden (TACK ATT DU FINNS!)
till Biltema och köpte en batteriladdare,
så nu står det där och ladda
och förhoppningsvist är problemet löst.
SNÄLLA! Har inte råd med fler fel i bilen :(
 
 
Sedan så var vi och kollade på Hobbit 2 igår.
Kan faktiskt nämna att jag brukade hatar de filmerna.
MEN min älskade Johan har lärt mig annat nu
och de är faktiskt bra :D inte sett alla av de första ännu
men sett den första och båda hobbit.
Får nog blir en Lord of the rings night snart så man sett alla :) 
 
 
Sedan så var jag och passade barnen på Friskis&Svettis.
Oh god har så dåligt samvete för jag/vi inte tränat på länge
men när isen försvunnit och min cykel funkar igen
eller när bilen funkar igen skall vi tillbaka till gamla goda vanor :)
 
Ikväll var jag jätte sugen på ägg&kavier macka så det fick blir det :D
 
 
Nu ska jag gosa ner mig i sängen med min underbara bok!
Japp, äntligen tid att läsa något man själv har valt :D
Älskar Hunger Games boken <3
(Tack Mari!) :)
 
 
 
 
Taggar: batteriladdare, bilkrångel, bok, friskis&svettis, hobbit, hobbit 2, hunder spelen, hunger games, karlskrona, kavier, läsa, the desolation of smaug, trilogi, äggmacka;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: