sparvis.blogg.se

2014-01-16
23:18:00

Äntligen över!
Nu har det varit tyst ett tag men men...
inte lätt att komma in i studentlivet med alla förändringar och hitta sin egenstudieteknik och allt såntdär.
 
Idag skrev jag min andra tenta.
I samhällsekonomi (NA1402) där vi lärde oss om både makro- och mikroekonomi.
Kan säga att jag haft rätt så panik om tentan....
senast igårkväll bröt jag ihop för att allt var så svårt och det kändes som att ingenting fastnade.
Jag kanske behövde det, släpper av mid lite känslor, gör det allt för sällan....
visa hur jag verkligen mår.... men vem gör väl det i detta samhället? ;P
 
 
Huvudet blir ganska upptagen av all info som lästs, 450 sidor Mikro och 340 sidor Makro!
Puuuuuh, men jag hann! :'D
 
I alla fall gick det Mycket bättre än jag förväntade mig.
Vi i klassen gjorde nog alldeles för big deal utav det och koncentrerade oss på fel och för mycket detaljer.
I och med att vi skriver tenta på både makro och mikro samtidigt borde han ju inte kunna fråga efter mycket detaljer men man kan ju inte vara säker på vad som är viktig och vad inte, kändes så osäkert helt enkelt.
Dock.... nu är det över,
gäller bara att vänta 2 veckor för att se om det verkligen blev så bra,
eftersom det känns helt okej.
 
(en bild tagen på morgonpromenaden till skolan här om dagen)
 
Eftersom både Johan (skrev 3 tentor inom 6 dagar) och Jag varit så duktiga
gick vi och åt lunchbuffé på Nya Peking, gillar det stället! 
Jätte mysigt och god mat :)
Egentligen skulle vi gått på bio ikväll med, men var både rätt så trötta.
Får bli imorgon istället.
Då ska vi även en sväng till stan.
Jag vill köpa några träningsbyxor som man kan springa med utomhus när det är lite kallare
och även köpa en fin elit choklad till morfar som fyller 71 på måndag!
Älskade morfar <3 Saknar honom....
 
Så nu taggar jag till nästa kursen.
Juridisk översiktskurs, med tydligen drygaste läraren (vad man hört)
MEN i alla fall är samhällsekonomi över....
....för nu....
kommer tillbaka termin 4 blääääh.....
 
Två till som ville hälsa till er....
De vill alltid vara med, gosingar <3
 
Taggar: bio, blekinge tekniska högskola, bth, juridisk översiktskurs, karlskrona, makroekonomi, mikroekonomi, nationaleonomi, nya peking, sparvpapegoja, student, tentaplugg, thaibuffé;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: