sparvis.blogg.se

2014-02-04
22:52:13

Träningsvärk, plugg och goda nyheter!
Idag känner jag mig jätte duktig!
Nope, har inte varit på gymmet, så ignet med det att göra....
Utan jag gick upp kl 7 för att åka till skolan kl 8 och sätta mig för att komma igång med plugget!
Kändes riktig bra!
Även om det inte riktig blev like länge som planerat.
Hade en bra start på dagen...
ingen frukost hemma men tur det finns bth's bistro som har underbart goda frukosterbjudnaden!
 
 
Blev att starta dagen med en pumpafralla med ost, pakrika och sallad
en smoothie på björnbär, honong och lite annat jag inte kommer ihåg
samt lite yoghurt med bär och müsli!
GOTT GOTT GOTT
 
Ungefär vid 11 åkte vi till Maxi för att handla lite
Vill ju inte vara utan frukost imorgon igen. x)
Inte köpt några grönsaker eller frukt!
EFTERSOM tänkte ju gå till Grönsakshandlarna idag men hann inte så det blir imon istället :)
Blir sååå spännande :D hihi
Johan tycker det är lite konstig att jag är så entusiastisk över en grönsaks/fruktaffär med enbart kravprodukter,
men det kanske är eftersom han inte kan njuta av allt det goda som finns att köpa där...
Dumma allergier :(
Hoppas för honom att de växer bort.... HELST SNARAST!
 
Sedan hem och äta.
Blev äggnudlar med honungskarameliserad kyckling och sweetchillie sås samt sallad (+majs, gurka och tomat) 
Vet att honung förlorar några av sina nyttiga ämnen vid högre temperatur men det är fortfarande så himla gott att jag bara älskar att laga kyckling på det viset :)
Inte vilken honung som helst heller!
Utan från grannen i Tyskland där jag växte upp som var biodlare.
Japp, importera min honung - bättre sagt lilla mormor gör det åt mig,
vajre gång hon kommer hit ta hon med sig ett par glas haha x)
Man får ju tämma de på något sätt ;)
 
 
Kanske lite lögn att jag inte varit på gymmet 
MEN!
Jag var där utan att träna.
Det är ju tisdag så jag var där och passade barnen.
Idag var det bara 3 barn där, vilket låter rätt slappt 
DOCK en riktig jobbig unge där idag :S
Känns jobbigt att behöva springa efter honom hela tiden när man har andra barn som också behöver tillsyn.
Ahja får la se om detta blev hans sista besök....
 
Innan jag åkte dit var jag en snabbis i stan för att hämta ett paket åt pippi.
Har nämligen beställt några nya grejer på Undulatshopen.se
Och måste bara säga att jag är JÄTTE nöjd!
Bra hemsida, bra priser, riktig snabb leverans (beställde i söndags) och blev jätte nöjd med de produkter jag beställde,
Nu är det bara att hålla tummarna att mina små bortskämdisar tycker detsamma.
Ska bli spännande att se vad det tycker om pellets
och om de börja äta det regelbundet om du förändras på något vis.
Falco har ju varit lite grinig på sistone som kanske beror på hormoner (pga åldern, 1år nu) och lite mineralbrist.
Har redan blivit bättre efter att jag strödde över jod över deras blötmat tycker jag.
 
Nedan en bild av beställningen:
 
 
Föresten!
FICK REDA PÅ HUR SAMHÄLLSEKONOMI TENTAMEN GICK! :D
Kan ni tänka er att jag blev godkänt eller? :D
Blev så himla glad....
skrek och hoppade runt i lägenheten trots att Johan pratade med kompisar på skype, vilka skrattade åt mig och härmade mig... MEN JAG ÄR JU GODKÄNT FÖR *****!!! x)
 
Därför unnade jag mig en liten hudvårdskväll idag.
Tyckte att jag förtjänade det :)
 
 
1. Tvätta ansiktet med Aloe Hand & Face Soap - rengöring, sminkborttagning.
2. Scrub - peeling för att ta bort gamla hudceller (får mycket sånt under torravinterhalvåret så denna är helt underbar tycker jag!)
3. Marine Mask - en djuprengörande mask (angenem spänst när den torkar) sitter kvar i ungefär 20min
4. Rensa huden på orenheter, plocka ögonbryn och lite sånt.
5. Blanda Propolis och Gelly för en återfuktande verkan och lugnande mot rödnaden (pga borttagning av orenheter).
 
Vilken len hud man fått! Så sjukt underbart :D
Tack till fina Ida att man fått låna och testa den sköna masken!
 
Taggar: aloe scrub, barnvärd, beställning för pippi, bth frukost, djuprengöring, forever, forever hudvård, friskis&svettis, gelly, hand&face soap, honung, hudvård hemma, kyckling, marine mask, peeling, propolis, snabb leverans, spakväll, undulatshopen, äggnudlar;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: