sparvis.blogg.se

2014-04-26
11:08:00

Lördag, sol och smoothie!
Hallååååå
Jadå igår umgicks jag med I och vi var som sagt på den dära marknaden i ronneby.
Trodde dock att det skulle vara lite mer än vad det var.
Ekomarknaden var typ 8 monter. Men... det har varit bara andra året så förhoppningsvis kommer det att öka mer till nästa år :)
En kvinna som var där gjorde egna ansiktskräm, ansiktsvatten, rengöring osv osv
Hon hade även tvättnötter, som jag läst mer och mer om och blev nyfiken på sistone.
Så jag köpte en liten påse. 25:- kr för att testa något nytt är inte jätte farligt.
Så det blir spännande att testa :)
 
Nu är det en ny dag.
Idag börjas den med en riktig god smoothie!
Första gången jag testat denna och är verkligen överraskat om hur god den var :D
Det var en banan-kanel-smoothie!
MUMS! På vaniljkvarg, mjölk, 2 bananer och en hel del kanel.
 
 
Som ni ser på bilen så skiner solen också!
Gud va skönt! Fast Älsk skulle nog må bättre av att det regnar snart (allergi osv)
Men inte idag iaf ;) mohahaha
 
Föresten så tycker jag faktiskt att det är super kul med smoothie.
Jag gillar ju att testa nytt och att vara lite kreativ när det handlar om matlagning och bakning.
Och med smoothie kan du vara såååå kreativ!
Det finns ju så många frukter och grönsaker och kvarg/yogurth samt olika andra smaksättningar som kanel, jordnötssmör osv exempelvis. Man kan även peppa upp den med lite proteinpulver om man vill och där finns det ju också hur många olika smaker som helst.
Så det blir aldrig tråkig.
Bara ta vad man har i kylskåpet och frukt- eller grönsaksskålen
slänger in i blandaren och mixa i en minut och sedan är det bara att hälla upp och dricker.
 
Man blir också rätt så mätt på det plus att man bryter vanor som att äta mackor varje morgon.
Jag tror att man kan anta att en smoothie iaf innehåller mindre kolhydrater än om man äter 2-3 mackor på morgonen :P
 
NU måste jag faktiskt dra.
Ska nämligen göra S lite sällskap i klockaffären idag.
Hon är ju rätt så gravid nu, dvs hon är la månad 6 nu tror jag.
Och hon är rätt känslig så klart, igår var en såndär jobbig dag och idag skulle hon vara själv i affären
och eftersom jag ändå inte ha så mycket att göra idag så sa jag att jag skulle göra henne lite sällskap idag.
 
Så jag ska packa ner min halva melon (andra hälften åt jag igår till mellanmål xD)
och dra till henne.
Kanske hörs sen :)
HA EN AWESOME DAG ALLIHOP!
Vad ska ni hitta på idag? :)
 
Taggar: banan-kanel-smoothie, god frukost, gravid vän, klockaffär, klockmaster, kreativ i köket, njuter i solen, smoothie, smoothie recept, snäll vän, älska smoothie;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: