sparvis.blogg.se

2014-04-16
00:14:00

Clutch Cut - Dag 9
Då var nästa dag avklarat idag!
Blev ett kvällspass igen.
 
Dag 9 - Cardio och AB
 
 
Uppvärmning:
Gå på löpband 6,5km/h4% lutning, 5min
 
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, cirka 10 gånger med fjärdring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the knee, 30 sec, varje ben
Triceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
 
Cardio: x 10
Gå, 6km/h, 20sec
Jogga, 10km/h, 30 sec
Sprinta, 14km/h, 40 sec
 
-> Fick pusha mig en del till slut men jag höll ut och var super stolt över mig själv! :D
Vilket betyder att jag sprungit Coopertest (2,4km) på ungefär 14:30min
Va grym jag är! :D
På gymnasiet kämpade jag hårt för att få 16:30min lixom 
Tur man utvecklats sen dess,
och numera springa frivillig istället för att bli tvungen och nästan bara för det "bojkotta" haha :)
 
ABS: x 3 (så många man orkar...)
Jackknife situp, Rep: 13, 12, 14
90 graders situp, Rep: 20, 15, 15
Bicykels (långsam), Rep: 12, 14, 14
90 graders toe taps, Rep: 10, 12, 10
Elbow walk, Rep: 4, 4, 4
Army Crawl, Rep: 3, 4, 3
Ball Crunch med Fly (2kg), Rep: 15, 14, 15
Iso Crunch på boll, Rep: 12, 12, 14
 
 
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, cirka 10 gånger med fjärdring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the knee, 30 sec, varje ben
Triceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
+ några yoga övningar och magstretch
 
Nervarvning:
Gå på löpband, 5km/h, 4% lutning, 5 min
 
Var riktig riktig svettig idag! Uff!
Men det är ju bara bra, visar att jag har kämpat osv :)
Sen kan man ju säga att den dära extra tröjan gör sitt för att man ska bli lite extra varm också haha.
Känns som jag varit på gymmet halva dagen idag haha.
Var ju ändå där från 16:30-21:30 :o
Barnpassning innan och sen träna.
 
Nu ska jag gå lägga mig,
godnatt folket.
Även om det känns som att jag skriver allt dethär mer för min egen del än för någon annan som är intresserad
i vad lilla jag håller på med haha. :D
Taggar: 3 veckors träningsplan, ABS, ashley conrad, cardio, clutch cut, coopertest, cut the crap, cut the fat, dont give up your dreams, fight for your dreams no one will do it for you, get clutch cut, intervall löpning, intervallträning, kondition, konditionträning, never give up, never quit, svettig;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: