sparvis.blogg.se

2014-04-14
22:14:00

Clutch Cut - Dag 8
Kvällsträning idag vid kl 20-21:30.
 
Dag 8 - Första dag på vecka 2
Ändrade vikter eller repetitioner osv i sne-tjockstil
 
Uppvärming:
Gå på löpband 6km/h, 4% lutning, 5min
 
(hoppade uppvärmings stretch idag)
 
Cardio: x 4
30 sec, gå 6km/h
30 sec, jogga 10km/h
30 sec, sprinta 15km/h
 
Styrka: Cirkel x 3
Första dag på vecka två, så försökte öka lite vikter
ändrade vikter eller repetitioner i snestil/tjock
 
Kettelballswing 14kg, rep: 12, 12, 12
Hantelutfall bakåt 2x6kg, rep per ben: 12, 12, 12
Pushups på knä, 15 rep
Bänkdips, 12 rep
Highknees på plats, så snabbt jag kan, 15 rep på varje ben x 3
Squat utan extra vikt, 15, 15, 15
Wide-Grip lat pulldown 13kg, rep: 12, 15, 15
Medicinboll sprattelgubbe 6kg, rep: 15, 15, 15
Lutad pushup på knä, rep: 15, 13, 15
Hantelbicepscurl 6kg, rep: 12, 10, 10 (varav 4x6kg och 6x5kg)
Side lateral raise 3kg hantlar, rep: 12, 12, 12
Enarmad hantelrod 7kg, rep: 15, 15, 15
 
Nedvarvning:
Gå på löpband, 5km/h, 4% lutning, 5min
 
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, cirka 10 gånger med fjärdring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the knee, 30 sec, varje ben
Triceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
 
Och nu sitter jag här svettig framför datorn och skriver dagens inlägg
medans jag dricker min välförtjänade chokiprotein, GOTT GOTT GOTT!!! :D
Precis fått ett mail att Forever beställning är skickat från lagret nu med!
Så snart kan man äntligen börja med några nya produkter ;)
Känner att jag nog snart få skriva ett extra inlägg om vad jag tar för tillskott och varför
och kanske också något om vilka övriga av våra fantastiska produkter jag använder :)
Strax  ska jag unna mig en varm/kall dusch och sedan vätar sängen i sällskap med Hungerspelen trilogin tills man somnar! En kväll så som jag gillar den :) TOPPEN
 
 
 
Från och med imon ska jag sluta med min morgonvägningsrutin igen,
ska först väga mig när programmet är över!
Det är ju ändå inte vikten som spelar mest roll,
utan hur man känner sig och måtten visar mycket mer än den dära siffran på vågen!
Bygga man muskler samtidigt som man bränner fett ändras ju inte den förbannade siffran knappast ändå... :P
Vågjävlen, dra åt helvete xD
 
 
Taggar: 3 veckors träningsplan, ashley conrad, bodybuilding.com, bränner fett, bygg muskler, clutch cut, cut the crap, cut the fat, dra åt helvete, forever, forever living, forever living products, get clutch cut, kvällsdusch, måtten är viktigare än vikten, paket på väg, sluta med morgon rutinen, sluta väga dig, ultra chocolate, ultra shake, välförtjänt proteinshake, vågjävlen;

Kommentar:
#1: Jennifer

Stirra dig inte blind på vågen, den ljuger! Mät med måttband istället! Senaste tiden har jag gått upp 2 kg och varit hur ledsen som helst för det, samtidigt som jag förlorat 3 cm runt midjan. Vad ska jag lyssna på? Har antagligen gått upp i muskler och vätska, men inte i fett! Använd dig inte av vågen :D

Svar: Nä precis :) lite det jag menade med vad jag skrev i det inlägget. Så sant att måtten är bättre att hålla sig till än "vågjävlen" :P haha Precis eftersom samma massa (ex 1 kg) fett eller muskel rymmer olika mycket plats. 1kg fett ta mer plats än 1kg muskel och då kan man gå ner i fett men upp i muskel och fortfarande bli smal fast att vågen inte ändra sig ett dygg eller går upp som du skrev! Bra jobbat tjejen! :) Såg du mina kommentarer? Inte fått något mail eller så om att jag fått svar :) Testat med handledsskydd? :)
Jennyy Fjärilsdotter

2014-04-15 @ 09:39:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: