sparvis.blogg.se

2014-04-13
22:15:00

Clutch Cut - Dag 5 (igår) + Dag 7
Igår var det alltså
Dag 5.
Dvs Cardio och Mage.
 
 
Istället för att träna tidigt tränade jag dock senare,
dvs vid halv 4 till halv 6.
Brukar ta två timmar med detta schema.
Känns rätt länge, men känns ändå bra i kroppen så får la se hur det blir.
Är van vid 45min-1h annars.
 
Det var fokus på Cardio och ABS idag.
 
Uppvärming:
Gå på löpband, 5 min, 6,5km/h
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, 10 gånger med fjädring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the Knee, 30 sec, varje ben
Treceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
 
Cardio: x 10
Gå, 1min, 6km/h
Jogga, 30sec, 10km/h
Sprinta, 1min, 13km/h
(provade med 14km/h de två första, men insåg att jag inte skulle hålla ut annars,
så sänkte till 13km/h och provade med att stoppa i 13,5km/h två gånger med)
 
Magpass: x 3
Jackknife situp, antal rep: 15, 11, 10
90 degree crunch, 25, 14, 11 (känndes lite så gjorde 12 iso extra)
Air bike (Långsam!), 15, 12, 11
90-degree toe taps, 12, 10, 12
Elbow walk, 6, 6, 4
Army crawl, 3, 4, 3
Ball crunch with flyes (2kg hantlar), 14, 16, 13
Isolated crunch (på boll), 16, 15, 15
 
Nedvarvning:
Gå på löpband, 5min, 5km/h
 
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, 10 gånger med fjädring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the Knee, 30 sec, varje ben
Treceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
+ la in några extra magstrech övningar
 
 
 
Egentligen skulle jag gymmat idag med (Dag 6 - lift)
Men orkade inte riktig, istället möblerade vi om hela lägenheten så blev ett litet pass där typ, haha
Så hoppas istället till Dag 7, vilket är vilodag och kör på imorgon igen!
Blir dock att träna efter skolan tror jag, blir för stressigt annars känner jag :S
Man ska ändå upp vid 8 för att läsa lite tänkte jag...
Godnatt!
Kommer nog bilder på hur vi möblerat om när det är fixat klart imorgon :)
Taggar: #justdoit, 3 veckors träningsplan, ABS, cardio, clutch cut, cut the crap, cut the fat, get clutch cut, gym är mitt andra hem, lyssna på din kropp, magpass, ta en vilodag, vilodag;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: