sparvis.blogg.se

2014-04-12
13:25:00

Clutch Cut - Dag 4 (igår)
Gud vad jag blivit dålig på uppdateringar senast.
Måste bli bättre igen!
 
Men bara för att jag glömt/inte haft tid för att blogga
betyder det inte att jag inte tränat :P
Tog upp mig vid halv 7 igår för att vara på gymmet vid 8.
Passade bra eftersom Johan började 8 och därmed kunde skjutsa förbi mig vid gymmet.
Sedan gick jag hem istället för att köra 5 min nervarvning!
 
Dag 4
 
 
Uppvärmning:
5min gå på löpband 6km/h 
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, cirka 10 gånger med fjärdring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the knee, 30 sec, varje ben
Triceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
 
Cardio: x 4
30 sec, gå 6km/h
30 sec, jogga 10km/h
30 sec, sprinta 15km/h
 
Styrka: Cirkel x 3
Japp, pressade mig igår till att köra 3 rundor ;) duktigt!
 
Kettelballswing 12kg, 12 rep
Hantelutfall bakåt 2x5kg, 12 rep på varje ben
Pushups på knä, 15 rep
Bänkdips, 12 rep
Highknees på plats, så snabbt jag kan, 15 rep på varje ben.
Squat utan extra vikt, 15 rep
Wide-Grip lat pulldown 13kg, 12 rep
Medicinboll sprattelgubbe 6kg, 12 rep
Lutad pushup på knä, 15 rep
Hantelbicepscurl 5kg, 12 rep
Side lateral raise 3kg hantlar, 12 rep
Enarmad hantelrod 6kg, 15 rep
 
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, cirka 10 gånger med fjärdring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the knee, 30 sec, varje ben
Triceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
Och nedvarvning:
Gå hem, cirka 1,5 km
 
Idag var jag inte lika motiverat till träningen.
Dvs sovit lite längre, är ju ändå lördag
och ska först dra till gymmet efter lunch tror jag,
MEN jag ska dit iaf :P
 
Cardio och mage på schemat idag,
undrar hur det blir, 
har ju fortfarande träningsvärk i magen från i onsdags xD
Taggar: #justdoit, 3 veckors träningsplan, clutch, clutch cut, cut the crap, cut the fat, get clutch cut, helkropp, träningsvärk i hela kroppen;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: