sparvis.blogg.se

2014-04-09
18:29:00

Clutch Cut - Dag 2
Vaknade med en del träningsvärk idag
men tog mig ändå upp i tid för att inte bli sen till mitt dajt med gymmet ;)
Istället för mackor till frukost körde jag på äggröra på 2 ägg, lite mjölk, lite skinka, lite riven ost och en grov skiva bröd istället. Varav jag bara orkade äta hälften innan träningen så åt resten efteråt.
Kändes mycket bättre idag i alla fall och jag blev inte ur som igår :P
 
Föresten så var jag förbi Lidl igår efter barnpassningen på Friskis,
eftersom de just nu har ekologiska citroner på erbjudande!
Ashly vill att man dricker minst 3liter vatten om dagen med saft av 1-2 citroner.
Som ska leda till en naturlig detox och hjälpa levern att återfå sin optimala tillstånd.
Eftersom en lever som lagrar massa gifter hämmar ämnesomsättningen.
Så genom att hjälpa levern att fungera optimalt eller iaf bättre än innan
åstadkommer man en ökad ämnesomsättning och kan därmed lättare förbränna fett osv ;)
Smart, billigt och hälsosamt tips! ;D
 
Dag 2
 (klicka gärna på länken för att se bilder och förklarningar till övningarna och mer info om programmet!)
 
Det var fokus på Cardio och ABS idag.
 
Uppvärming:
Gå på löpband, 5 min, 6km/h
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, 10 gånger med fjädring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the Knee, 30 sec, varje ben
Treceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
 
Cardio:
Gå, 1min, 6km/h
Jogga, 30sec, 9km/h
Sprinta, 1min, 13km/h
 
-> Intervallen upprepas 10 gånger så att det sammanlagd blir 10 gånger.
Känner att 15km/h är min max, men detta hade jag inte orkat göra 10 gånger så jag började med 13km/h
kanske prova med något snabbare nästa gång,
som Ashly brukar säga:
For best results, let every sprint count!
Efter kanske 5 varv så gick min toffs sönder och jag fick träna på med öppet hår, 
sjukt jobbigt plus att jag tänkte kanske komma undan tvätta det idag men nähä... xD
 
Var heeeeeelt slut efter dessa 25 hårde minuterna!
och tänkte jag aldrig i livet orkar köra magövningarna mer men....
 
 
jag förberedde matta osv för stretchning och la mig ner i en minut för att få lite ny energi,
känns ju ändå skönt på något sätt lixom och man vet att man varit duktig!
De sista intervallen pushade jag verkligen mig själv!
 
Stretchning:
Seated floor hamstring stretch, 30 sec, varje ben
Quad stretch, 30 sec, varje ben
Dynamic chest stretch, 10 gånger med fjädring
Shoulder stretch, 30 sec, varje arm
Ankle on the Knee, 30 sec, varje ben
Treceps stretch, 30 sec, varje arm
Windmills, 30 sec, varje sida
 
Efter stretchningen hade jag fått tillbaka lite energi så jag gav mig på magövningarna också.
Även om jag kanske inte orkar köra lite många varv av övningarna som man ska har jag ändå försökt lixom.
 
Magpass:
Jackknife situp
90 degree crunch
Air bike
90-degree toe taps
Elbow walk
Army crawl
Ball crunch with flyes (hade 2kg hantlar)
Isolated crunch (på boll)
 
-> Varje övninging kör man så många repetitioner som man bara orkar!
-> Sedan skall man köra 3-6 varv på dessa övningar,
Jag körde 2 varv eftersom jag redan var helt slut och svettet bara rinner!
Det var jobbigt men när man väl var klar var man bara såååå stolt över sig själv.
 
Nedvarvning:
Gå på löpband, 5min, 5km/h
 
Hem för att hämta älskling, duscha, slänga i sig resten av äggen osv,
och vidare till skolan för sista föreläsning för denna veckan.
Så på måndag har man förhoppningsvisst kommit ikapp med läsningen i läroböckerna.
 
Till lunch bev det
kycklingklubba ugnsbakad med salt och cayennepepper, plus ungsbakade potatisklyftor, squasch och lök (hade tyvärr inga morätter hemma när fixade lunchlådorna...) :( och kallsås i form av creme fraishe smaksatt med örter och vitlök till.
GOTT!
 
Taggar: ABS, ashley conrad, cardio, clutch, clutch cut, detox med citroner, förbränna extra fett, get clutch cut, intervallträning, magpass, naturlig detox, optimera leverns funktion, öka ämnesomsättningen;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: