sparvis.blogg.se

2014-04-30
00:12:00

Äntligen, tillbaka till träningen!
Som sagt har jag ju varit lite förkyld och därför inte tränat,
man vill ju inte riskera att det blir någon värre sjuka än bara en förkylning.
 
Så igår var det dags för första passet efter en veckas fökylningspaus.
Och det gick mycket mcket bättre än jag förväntade mig :D
Hoppade på Clutch schemat igen!
 
Dag 12 igår: Cardio
 
Körde som vanligt uppvärming på 5 min, 6,5km/h gå med 3% lutning.
Sedan körde jag direkt på med intervallerna.
10 gånger följande intervaller:
(15min sammanlagt)
gå 20 sek (ibland blev det 30 sek, typ 2 gånger) 6,0km/h
jogga 30 sek 10,0km/h
springa 40 sek, varannan 13km/h och varannan 14km/h
 
Orsaken för att jag körde varannan,
jag tänkte ju på att jag pausade i en vecka och varit nedsatt i kroppen osv
så tänkte ta det lite lugnt, började med 13 men det kändes väldigt långsamt
därför körde jag 14 iaf varannan och då kändes det som att jag tog i mer osv.
Tror dock inte jag hade orkat att springa varja 14 igår, som sagt första träningen efter den veckan :)
 
Blev så himl aglad när jag höll på springa!
Nämligen har jag haft som mål länge att klara av coopertest (2,4km) på 14 min.
Eftersom jag på  gymnasiet alltid hatade det....
sprang i ettan coopertest på över 20 min
i tvåan missade jag det "tyvärr"
och i trean sprang jag en gång på 16:35 min
och två veckor senare med stenhårt träning dvs sprang typ den sträckan varje dag,
det var även däromkring att jag började träna frivilligt och skaffade gymkort,
så andra gången skulle avgöra om jag får G eller VG i slutbetyg på idrott.
Mål var att komma under 15min för ett VG,
men sprang det på 15:24 tror jag,
slutade med att han ändå såg att jag kämpade bra och fick ett VG ändå.
 
Ahja iaf har jag sen dess ändå alltid tänkt tillbaka på coopertest och hade ett mål att jag skulle komma under 14min. Igår blev det ju då under tiden då jag intervalltränade 2,4km vid 14:01min och jag blev super glad!
Jag menar visst, det blev tiden när jag sprang i intervall så vet inte exakt vilken tid det hade blivit om det vore på stadig löpning,
men jag räknar det ändå och blev svinglad (om man ju kan säga så... xD)
 
Sedan skulle jag köra på med mina magövningar (som vanligt, se föregående träningsdagar på Clutch Cut)
målet var att köra 3 cirklar men jag fick värsta kramp i tån efter första rundan och försökte få väck det
men det var kvar även efter 10min så jag slutade efter en runda, bättre än ingen alls iaf! :)
 
Så då blev det stretch och 5min gå
OCH KLART :P
 
Sedan var jag helt slut och sov som en sten på natten ^^
Så man märker ändå trots att mitt pass gick bra att man varit lite nedsatt osv.
 
Idag var det en riktig fullpackad dag,
men tränade ändå för började ju igår så nu vill jag komma igång ordentligt igen och jag körde på! :)
 
 
5min gå, 6,0 km/h
sedan några uppvärmingsintervaller (x4 dvs 6min sammanlagd)
30 sek gå 6,0km/h
30 sek jogga 11,0km/h
30 sek springa 15,0km/h
 
Sedan blev det stretchning.
 
Körde två cyrklar med styrkeövningarna.
 och svettet bara droppade och rann överallt!
Kände att 2 rundor fick räcka idag, det var ändå andra dagen och första dagen riktig styrka.
 
Kettelballswing 14kg, Rep: 15, 15, 15
Hantelutfall bakåt 2x6kg, Rep per ben: 12, 12, 12
Pushups VANLIGA/på knä, Rep: 5/10, 5/10, 5/10
Bänkdips, Rep: 12, 12, 12
Highknees på plats, så snabbt jag kan, 20 Rep på varje ben x 3
Squat med 7kg medicinboll, Rep: 15, 15, 15
Wide-Grip lat pulldown 13kg, Rep: 15, 15, 15
Medicinboll sprattelgubbe 7kg, Rep: 15, 15, 15
Lutad pushup VANLIGA, Rep: 10, 10, 10
Hantelbicepscurl 6kg, Rep: 12, 12, 12
Side lateral raise 3kg hantlar, Rep: 15, 15, 15
Enarmad hantelrod 8kg, Rep: 15, 15, 15
 
Sedan stretch igenöch istället för nedvarvning på löpband
så gick jag hem.
 
Nu är lika trött som igår och ska NANANAANAAANANANANAAA :D
Godnatt alla!
 
Vill också passa på att önska alla en trevlig valborg! :D
Själv kommer jag nog inte göra mkt speciellt imon.
Johan mår rätt dålig pga allergi samt förkylning
(sitter kvar längre hos honom eftersom han redan är nedsatt pga allergi och så det också,
dubbelt jobbigt, stackarn...)
Så vi tänkte ha lite filmkväll imorgon och äta nåt lite roligare,
får väl se vad det blir :)
Taggar: #justdoit, 3 veckors träningsplan, ashley conrad, att nå ett mål, back to the gym, bodybuilding.com, cardio, clutch cut, coopertest, cut the crap, cut the fat, efter en vecka paus, get clutch cut, lift, valborg, workout cardio;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: