sparvis.blogg.se

2014-04-21
20:33:00

3 Veckor kvar till Blodomloppet! & min påskhelg
Efter en riktig gottehelg är man nu tillbaka hemma.
Det var skönt att komma iväg lite och träffa sambons fina familj,
men ändå är den känslan när man kommer hem igen inte att slå! :)
Hemma är ändå hemma!
Ångrar faktiskt inte en sekund att jag flyttat till Karlskrona,
vi trivs, Johan känner knappast av pollen och havsutsikt är det ingen som gnäller om ;)
 
I alla fall....
Hoppas att alla har haft en lika härlig påskhelg som jag!
Med massa kärlek, mat och sol!
 
 
På bilden ser ni en av mina överraskningsbakverk.
Kanske inte syns riktigt, men det är en fralla som är format som en kanin
som du ska framställa påskharen.
De var jätte goda när man värmade de lite gran!
Det andra var en tysk ostkaka som gick hem ganska okej skulle jag påstå.
Alla var förvånade att man inte behövde någon grädde eller sylt till den (när man jämför med svensk ostkaka)
men den var förvånandsvärt god och mättande fick jag höra!
Kan översätta receptet någon annan dag. Tyvärr tog jag ingen bild på den.
Man vill ju ändå inte ta fram kameran var femte minut osv...
 
Här är en mycket god tårta som Johans mormor gjorde!
Med hallonfyllning och grädde runt samt persikor på.
 
 
Som ni märker, det blev mycket mat, fika och även en del godis i helgen.
Man får nog kämpa på extra mycket den kommande veckan på gymmet för att ta igen, haha!
Så ett av undantagen för "Inget godis före sommaren" får la högtiderna ändå vara.
 
Var en runda nere vid havet och nådde fram PRECIS i tid för att se solnedgången
och ta några fina bilder på Skummeslövstrand.
 
 
Alla njöt av den underbara solen ordentligt.
Kunde testa mitt nya solskydd (Aloe Sunscreen Spray) och det gick in i huden super bra!
Glänsade lite och kändes bra på huden.
Satt nog 2 timmar eller så i solen, läste i Hungerspelen så tiden gick fort.
Blev nästan 100sidor som jag läste, och jag är ju verkligen INGEN snabbläsare xD
Blev lite rött på dekoltéet ändå och smörde in direkt med Gelly efter och det var som bortblåst nästa morgon!
Bara älskar Forever och kan bara rekommendera det till alla!
Kan även rekommendera att läsa de tre böckerna av Hungerspelen, är i mitten av andra boken nu.
Och man kan knappast sluta läsa!
Alla som älskade filmen eller gillar böker om äventyr LÄS DEM!
 
 
Även pippisarna njöt av att stå ute i solen och lyssnade och pratade tillbaka till alla fåglar som kvittrade för ute.
Det är ju svårt att få ut dem här hemma.
Det blåser mycket på balkongen, fiskmåsarna flyger runt här hela tiden och småttingarna blir livrädda.
Så man fick utnyttja att de kunde vara ute och sola ordentligt i helgen :)
På bilden är de i sin lilla "resebur" som jag brukar säga. Hemma har vi en mycket större, kanske 3-4 gånger så stor. Är egentligen på jakt efter en annan större bur att ha med sig när man åker iväg över helgen och de ska med som man helst ska kunna fälla ihop (så det inte tar så mycket plats i bilden) och som inte låter så sjukt mycket. Men har inte hittat någon bra ännu till vettig pris.
Så vi får nöja oss med denna sålänge.
 

 
Idag är det alltså måndag,
En ny vecka med nya möjligheter.
Dessutom betyder det också att det är exakt 3 veckor kvar till Blodomloppet!
Det vill säga tre veckor kvar till att träna inför milen!
ÄR SÅ SJUKT TAGGAD!
 
Men jag kommer nog ramla ihop och dö när jag är framme i målet!
Men till målet ska jag ta mig,
även om jag kommer en halvtimme efter min lillebror xD
Jag ska j*vla ha en såndär blodomlopp medalj! :D
 
 
 
Taggar: 10km, 1kkm, blodomloppet, blodomloppmedalj, bunnyrolls, forever gelly, forever sunscreen spray, frallor i kaninform, gottehelg, hunger games, hungerspelen trilogin, kaninfrallor, kvällspromenad, massa mat, milen, njuter i solen, panoramabild, pippi solar, påsk, påskfrallor, påskhelg, skummeslöv, skummeslövstrand, solnedgång, strand, tysk ostkaka, tårta;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: