sparvis.blogg.se

2013-09-29
18:25:00

Mitt träningsschema - Del A
För ett tag sedan har Johan och Jag köpt en bok om Styrketräning.
"Den stora steg-för-steg-guiden till en stark och vältränad kropp" av Norstedts.
Och jag tycker att det är en riktig bra träningsbok. Den innehåller över 125 olika övningar.
Några almänna tips om träning och lite om kost.
Det finns förberedda scheman. Och så mycket mera!
 
Jag har valt att prova ett schema som kallas "BODY SCULPTING"
Och då jag vill ha kvar vanan att träna 5 gånger i veckan
valde jag schemat som heter "AVANCERAT - SPLITTADE PROGRAM"
Där delas kroppen in i två del:
Träningspass A - Bröst, Axlar, Armar
&
Träningspass B - Ben, Rygg
Sedan har jag val att lägga till 2 mag övningar i varje.
Jag kör två övningar för sidomagmusklar i Pass A
och två för raka magen i Pass B.
Iband hoppar jag mage och springer lite istället eller kör lite extra Crosstrainer.
 
Idag bär det av till gymmet för Söndag V4 med detta schema.
Det blir träningspass A och det är alltså den jag vill visa för er idag.
 
BODY SCULPTING - AVANCERAT - SPLITTADE PROGRAM

TRÄNINGSPASS A - BRÖST, AXLAR, AMAR (+ SIDOMAGMUSKLAR)
 
Först blir det så klart uppvärming.
Brukar köra mellan 5-10min antingen på Crosstrainern eller löpband.
Ibland även roddmaskin.
  1. Bänkpress med hantlar 4 x 10
     
  2. Lutande hantelflyes 4 x 10
     
  3. Axelpress med hantlar 4 x 10
     
  4. Framåtlutande hantellyft åt sidan 4 x 10
     
  5. Skivstångcurl 4 x 10
     
  6. Bänkdips 4 x 10 (det är iaf målet, jag klarar just nu 10 x 10 x 8 x 7)
  7. Sidoböjning 4 x 10
  8. Russin twist med medicinboll med benen i luften 4 x 30 
Sedan blir det nervarvning i 5 min
i ett långsamare tempo på Crosstrainern eller i 6,5 km/h på löpbandet
 
Med efter förljande strechning för hela överkroppen.
 
Japp, och nu blir det av till gymmet!
Annars har det varit en lugn helg med lite jobb på Klockmaster igår och en del plugg idag.
Taggar: gym, schema, träningsschema;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: