sparvis.blogg.se

2013-09-23
21:29:00

Jag bara ÄLSKAR sallader <3
En bild från dagens kvällsmat.
 
TACOSALLAD
  • isbergsallad
  • kvisttomat
  • gurka
  • majs
  • lite rödlök
  • morrot
  • tacokryddat köttfärs som var över från lunchen
Sååååå gott <333
Varför jag älskar sallad så mycket?
För att jag gillar att vara kreativ i köket och det är så lätt att hitta på nya och egna kominationer eller varianter på sallader. Sedan är det ju perfekt kvällsmat då kroppen vill ha grönsaker och kött och helst ingen kolhydratrik bilaga till det (alltså bröd, past, ris, you name it...)
Det är faktiskt detta som utgör en del av min diet!
Istället för "vanlig" mat äter jag sallad på kvällarna eller om jag inte har så mycket hunger bara en måltidersättande proteindryck. Detta funkar bra för mig tycker jag! Så slippar man en kurrig mage när man går lägga sig och får i sig rätt saker för att hjälpa kroppen med förändringen och visar den att det inte alls är "sparläget" utan en ny vardag. Om man nämligen snåla ner totalt med maten som i många dieter tror kroppen (som fortfarande tänker som den gjorde hos vara förfädrar) att det är svälten som kommer och då sparar den på dig allt den kan samt snålar ner basförbränningen (alltså ämnesomsättningen som man har när man inte gör någonting exempelvis när du sover) för att kunna överleva svälten. Och det är ju inte riktigt mening tycker iaf jag!
 
 
 
Taggar: gurka, isbergsallad, kombination, kreativ i köket, majs, morrot, rödlök, sallad, tacokrydda, tacos, tacosallad, tomat, valmöjligheter, variant, älskar sallad;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: