sparvis.blogg.se

2013-03-21
21:01:00

Buren är hääääääär! :D - 10 dagar kvar.
Äntligen är den här!!!
Vi har ju verkligen väntat länge nog.
Iförgår åkte vi och hämtade buren från några bekanta som har varit i Tyskland och haft möjlighet att ta med den till oss. Vi var först hemma sent vid klockan 10 på kvällen. Men självklart kunde jag inte hålla mig och började lite.
 
Först tvättade jag av alla delar i duschen. Läste nämligen att det kan vara kvar metalldamm och det vill man ju så klart ta bort för att ej riskera att fåglarna får i sig det på något sätt.
För att jag ej tycker man ska låta fåglarna komma i kontakt med kemikalier så använde jag något som heter Forever Aloe MPD. Det är en allrengörings medel på naturlig bas och Aloe Vera från ett företag som heter Forever. (japp, föresten så jobbar jag lite med Forever vid sidan av. Och jag har verkligen inte ångrat det! Använder själv en hel del produkter och det blir allt fler med tiden med. Så otroligt underbara verkligen!!!) Tillsammans med MPD tog jag en mjuk svamp.
 
Sedan började jag även med att sätta ihop några delar. Det var väl kanske klockan 11 på kvällen.
(FÖRLÅT GRANNAR!)
Men efter underdelen bestämde jag mig för att fortsätta nästa morgon. Man vill ju ändå inte plåga grannarna allt för mycket, hihi.
Såhär såg det ut när underdelen var klar i alla fall:
 
Som ni vet heter buren San Remo III och är från ett ledande företag för fågelburar som heter Montana.
Blev verkligen inte besviken! Super fin, praktiskt, snabb och enkelt att sätta ihop, bra material och fin tillverkad.
Efter kanske 30-45minuter på morgonen innan skolan så var hela buren klar.
Och taaaadaaaaaaaaa! Nu ser den ut såhär! :)
 
Visst blev den fin? :D
Super duper nöjda är vi i alla fall!
På bilder hade vi inte satt dit matskålarna ännu. Men de sitter nu två till höger och en till vänster på sidoväggen av buren. De satt min älskade Johan dit efter jobbet. Kan inte beskriva hur lyckig och nöjd jag är över buren! :D
 
Föresten kom även beställningen från Zoosajten.se/
Allt ser fint ut dock kanske blir bollen verkligen lite för stor. xD
Tänkte mig inte riktig för hur stor 9cm diameter är egentligen. Ahja, om det verkligen inte går och de är rädda för eller liknande så får vi la bryta upp den och de får spela med bara bjällran hehe. (Bollen ligger även i övre bilden i buren, kanske bättre att känner igen storleken)
 
Nu när man har en del grejer hemma för fåglarna (äntligen) känns det verkligen på riktigt!!!!
Snart hämtar vi dem! :D
I min längtan och glädje skickade jag iväg ett mail med bild på buren till Martina, uppfödaren.
Hon blev glad och sa själv att tiden har gått fort.
Hon skickade även ännu en bild på våra snygga pojkar.
 
Den längst fram är Falco och den längst bort Lucky!
Åååååååh längtaaaaaaaaaaaaar! :D
Imorgon bär vi av till Tyskland i alla fall.
Nästa inlägget kommer jag nog skriva därifrån då! :)
Taggar: bjällra, bur, bygg, fröblandning, fröblandning till sparvpapegoja, förberedelse, förberedelser, galen i boll, lång resa, påsk, påsklov, sparv, sparvhanar, sparvis, sparvpapegoja, sparvpojkar, sätta ihop, tyskland, zoosajten, zoosajten.se;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: