sparvis.blogg.se

2013-03-05
17:28:10

26 dagar kvar!
Nu har mars börjat. och det märks!
Solsken redan i flera dagar i rad. Snön smälter allt mer.
 
Dessutom är klockan redan 17:00 och solen skiner fortfarande!
Snart är våren här! Så underbart.
Min favorits årstid :) Älskar att se hur allting börjar få tillbaka sin energi.
Blommarna, träden osv börjar bli gröna. Fåglarna blir fler och de kvittrar i morgonsolen.
En underbar känsla helt enkelt!
 
 
Jag vet att jag har varit lite dålig med uppdateringarna. Det var på grund av att jag haft en del att göra i skolan och dessutom varit lite-mycket förkyld i några dagar.
Har inte fått så mycket nytt från Martina heller. Därför skrev jag till henne.
Hon berättade att det finns några sjuklingar bland djuren henne nu som hon får ta hand om.
Därför har hon inte krivit på ett tag. Hon berättade också att hon tog bort holken nu i den gulakullen och även föräldrarna togs bort. Nu får gulingarna också lära sig att leva på egen hand :)
Här en ny bild på de gula:
4. Mars 2013
 
 
Jag kan inte riktigt säga vilka av fåglarna som är våran Lucky. Om jag skulle gissa är det kanske den längst till vänster.
Jag vet inte riktigt vilka den gröna och blåa är. Men KANSKE kan det vara Falco? :)
 
Martina berättade att Falco satt med en naturfärgade bror i en seperat bur
1. Mars 2013.
 
 
 
Då Falcos bror väntar på sin hona från Luckys kull. Därför kan det vara så att hon satt ihop de två kullarna nu. Då båda ska ha en partner därifrån.
 
Jag har börjat kolla runt lite angående en bra fröblandning för sparvpapegojor nu.Martina nämnde att det var inte helt lätt att få tag i. I Sverige har jag inte hittat något ännu. Ska nog gå till Tassar och MOrrhår någon gång snart. Det är en djuraffär här i Växjö. De som jobbar där brukar vara rätt schyssta så det är väl bara bra att fråga om de vet nåt eller har något som passar. :)
 
Om 17 dagar åker vi ner till Tyskland. Vi ska även åka hälsa på våra pipisarna innan vi hämtar de den sista mars.
BARA 26 DAGAR KVAR! SÅ OTROLIGT :D
Vi längtar mer för varje dag som går. Ååååååh vill ha dem nuuuuuu!!! :) ♥
Taggar: blomma, duktiga fåglar, falco, kvittra, lucky, längta, längtan, mars, nedräkning, otroligt, resa, solsken, syskon, träd, tyskland, vill haaaaa!!!!, växjö, vårdcentral, våren kommer, älskar våren, äntligen;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: