sparvis.blogg.se

2013-07-28
12:56:29

Nu JÄVLA!!!
För 3 dagar sedan bestämde jag mig att lägga om mitt träningsschema
och även göra ännu en del ändringar i kosten.
 
Jag läste en del kapitlar om viktminsking med olika teorier och idéer för att få lite inspiration.
Sedan satte jag ihop ett nytt schema.
 
 
TRÄNINGSSCHEMA

Dag 1: 60 min Cardio
Dag 2: Ben + Mage + 30 min Cardio
Dag 3: Vila
Dag 4: Bröst + Axlar + Triceps + 30 min Cardio
Dag 5: 60 min Cardio
Dag 6: Vila
Dag 7: Rygg + Biceps + 30 min Cardio
 
Där Cardio är lågintensiv uthållighetsträning för fettförbränning - alltså inte konditionsträning på det sättet utan för att förbränna lite extra kallorier i ett lagom tempo som går att hålla under hela Cardiopasset.
När det är 60 min Cardio kör jag lite olika beroende vad jag känner för: ex 30 min Cykel och sedan 30 min CrossTrainer (utan större paus utan bara byta redskap!).
 
När det gäller omställning av kosten så har jag tänkt såhär:
  • Byta ut allt mot fullkorn (jag vet, dåligt att jag inte redan gjort det tidigare, men men bättre sen än aldrig!)
  • Byta ut all drickar mot vatten (i stort sätt har jag aldrig druckit mycket läsk osv dock gillar att blanda saft, men slut med det nu med!) - Självklart får man ta ett glas mjölk osv menar mest "sockardrickarna"
  • Kvällsmaten blir utbyt mot en måltidsersättare-shake (därför äter jag frukost när jag vaknar oftast mellan kl 9-10 och sedan Lunch mellan kl 15-16 och "kvällsmat" alltså shakern ungefär mellan kl 20-21)
  • Drick MYCKET vatten! Bli man hungrig emellanåt - Drick vatten! Känna man för något gott - Drick vatten! (Att jämt fylla på vatten i magsäcken hjälpa att motstå hungerkänsla och matsug)
  • Välj en dag där du får gynna dig något gott för att du har varit duktig med kosten resten av veckan - jag valde lördag.
  • Smaken är densamma, oberoende på hur mycket eller lite man äter. - Ni känner säkert igen när man bara tar LITE mer för att det var så himla gott. SLUT MED DET! Bara för att man äter ännu mer blir det inte ännu godare!
Mina kost-"assistenter" just nu:

Pink Fit Ultra Loss Shake från BioTech USA
där jag har två smakar som båda är super goda,
nämligen Dark Chocolate och Strawberry Vanilla
Denna goda shaken ersätter alltså min kvällsmåltid.
Måste säga att jag verkligen ser fram emot att ta den, då den är super god i smaken :D
Jag gillar att blanda chokladen med havremjölk, dock jordgubb är godare med vanlig lättmjölk.
Har inte provat med vatten men anser att det är tillräckligt kalorisnålt med lättmjölk och antagligen också godare i smaken. Vill man hålla sin diet så är det så klart viktigt att man tycker om det också!
 
 
Active Fat Burner från BioTech USA
Denna tar man före Frukost och Lunch samt en efter Kvällsmat.
En ganska stor tablett som skall intas med minst 300ml vatten.
Ökar fettförbränningen och samtidigt dämpar hungerkänslan.
Innehåller Koffein för ökad energi på träningen.
 
Själv känner jag sedan jag har böjat ta den att jag inte är lika hungrig. Äter inte lika mycket alltså.
Dessutom känns det som jag svettas mera när jag är på träningen,
vilket antagligen är ett tecken på att mer energi förbrukas och därmed fett förbränns.
Om det ger mer energi vet jag inte, då jag alltid är super motiverad och positiv på gymmet.
 
Plan att byta produkter när dessa har tagit slut:
Varför jag skriver "just nu" är för att jag planerar att byta över på produkter som har mer kvalitet och nyttigare samt naturligare innehåll. Men även för att jag ville testa en annan och se skillnaden. Nämligen vill jag övergå till "mina egna" produkter: 
 
I ett ungefär har dessa samma syfte som de andra två.
Mera kommer det bli om dessa när det blir dags.
Har ni frågor redan innan:
Lämna kommentar så svarar jag gärna på frågor :)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: