sparvis.blogg.se

2013-01-30
20:03:00

Våra färgönskningar
Efter lite mailandet med uppfödaren från Tyskland
duskuterade Johan och jag vilka färgar vi skulle vilja ha.
En av Martinas fåglar fastnade jag lite extra på. Jag kunde inte ta en bra bild på den så tyvärr kan jag inte visa den till er. Men när jag var hemma och letade lite på nätet så hittade jag än liknande. Gud vad jag förälskade mig i den bilden!
Visst är den underbart fin? Eller vad tycker ni?
Tyvärr sa Martina att den hon hade var för ung (inte ens ett år ännu) för att redan kunna försöka om det skulle bli några ungar.
Det var lite synd men men..
Egentligen kommer man i alla fall älskar de små individerna vilken färg de ens får.
Vi sa efter lite hit och dit att vi skulle vilja ha som sagt två hanar
i färgarna blå-brokig och en US gul.
 
Denna fina fågeln är pappa till en av våra sparvisar. Han är blå-brokig och därmed den färgen vi önskade oss.
 
 
Denna lille gullingen är ett exempel för en US Gul sparv. Visst är den fin? Som jag nämnd tidigare, hanarna brukar alltid har blå vid vingarna och därför känner man lätt igen vilken som är hane och vilken som är hona. I vissa färgmutationer kan det bara vara ett svagt blå så man ibland knappt kan känna igen. Underbar fint gula hanar tyckar jag. Man kan ju verkligen påstå att detta är en riktig Sverige-fågel på grund av dessa färgar. :)
Taggar: blå, brokig, diskussion, diskutera, email, exempel, fin, färg, färgmutation, fågel, gul, gullig, gulling, mail, mutation, pappa, parrotlet, snygging, sparv, sparvis, sparvpapegoja, sverige, söt, söting, tyskland, underbar, us gul, us yellow, vacker, ögongodis;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: