sparvis.blogg.se

2013-01-19
23:36:00

Vem är jag och vad tänker jag blogga om?
Idag har jag tagit det steget! -> skaffat blogg!!!
 
Jag har länge funderat på att skaffa någon blogg. Dock problemet var att jag aldrig visste vad jag ville skriva om. Tänkte att det vore lite för simpelt att skriva om mitt liv i Växjö och sista året på gymnasiet som Naturvetare. Det är ju ändå ingen som vill veta hur jobbigt vi har det på NV! ;)
 
Jag kommer i första hand skriva om mina papegojor. Om jag redan kan kalla dem för mina(?)
Det kommer i alla fall att bli två stycken sparvpapegojor. Och för att jag inte tror att alla av er vet vad det är för art så tillfogade jag en bild på gullingarna som exempel på hur de kan se ut!
 
(bilder härstammar från hemsidan: http://www.aacc.ca/parrotlets.html)
 
Här i blå och grön som är de vanligaste färgarna vill jag påstår. Dock finns det så många fler färgar!
Eftersom man inte kan lägga till inlägg i efterhand så kommer jag berätta för er hur vi fick idéen att skaffa just denna arten och vad vi redan har fått reda på och fixat i mina inlägg längre fram istället. Jag kommer också berätta mera om själva sparvpapegoja-arten och vad som kännetecknar denna. Säkert blir det också lite om mig och mitt liv. Hur mycket av det det blir får vi se :)
 
Det första inlägget är väl alltid det tråkigaste?
Jag får först lära mig hur allting här fungerar och hur man skriver på det bästa sättet så att det blir intressantast för er! :)
 
Okej, nu ska vi ta slut på det tråkiga och jag ska försöka lära mig lite om blogg.se!
Hej & Godnatt, er Jennyy
Taggar: början, fågel, första steg, gullig, kompis, kronoberg, liv, naturvetare, ny bloggare, papegoja, skaffa blogg, skola, sparvpapegoja, söt, växjö;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: