sparvis.blogg.se

2013-01-30
15:52:00

Prata med hyresvärd och vänner [X]
Ett tips för er som funderar på att skaffa något djur.
Fråga först er hyresvärd om det går bra, annars kan det få stora konsekvenser när den får reda på det!
Jag har pratat med min hyresvärd i alla fall för jag inte vill chansa att bli utslängt eller ge bort mina små kompisarna sen bara på grund av att man var slarvig med informations samlandet innan man skaffade djuren.
Förvånad men bra...
var det inga problem för honom alls.
"Ni kan jätte gärna skaffa fåglar, jag har till och med en bur i källaren ni kan kolla på om ni vill."
Det tyckte jag var jätte snällt. Buren var till slut så klar för liten men men... :)
Och om man redan vet att man kommer flytta inom kort (vilket vi kommer att göra), är det nog bra att ringa till någon som vet mycket om boendet osv, kanske en hyresvärd eller kommunen och undrar hur mycket "jobbigare" det kommer bli att få lägenhet där det är tillåtet att ha djur.
Vi har frågat runt lite och dit vi ska flytta är de inte så hårda med sånt -> som vanligt lite tur för oss kanske? :)
(på bilden konserthuset i Växjö)
Sen en sak till man borde tänka på:
Vem finns det i närheten som skulle kunna ta hand om djuret/djuren om man behöver åka iväg några dagar och det inte finns möjlighet att ta med de små kompisarna?
En del av mina vänner tyckte jag var galen som vill skaffa fåglar. "De bara skiter och skriker hela dagen"
Men några har också sagt att det vore inte problem, till och med min granne sa hon kunde kolla någon gång så länge hon är hemma då vi är iväg så klart.
Min familj kan inte passa dem, då det är svårt att få djuren till Tyskland för några dagar. Skulle ju så klart också vara för stressigt och jobbigt för fåglarna.
(på bilden en del av Växjösjön)
Taggar: babysitter, barnvakt, boendet, djurvakt, familj, flytta, fråga, fråga runt, förvånad, hyresvärd, inom kort, kompis, konsekvens, konserthus, lopp, löpare, mycket, passa, problem, reda ut, sjö, skaffa djur, ta reda på, tillåtelse, tillåten, tur, tyskland, vänner, växjö, växjösjö;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: