sparvis.blogg.se

2013-02-16
16:13:00

Hittat namn till min guling! + nya bilder
Martins skickade nya bilder på de gula ungarna. Japp nu fick vi även se syskonen.
Det blev 3 honor och 2 hanar.
 
En syster. 15 Februari 2013
 
Andra syster. 15 Februari 2013
 
En broder. 15 Februari 2013
 
Och en tredje syster. 15 Februari 2013
 
Nyhet!!!! -> Vi har hittat ett namn.
Efter att först har funderat på Shaco och kommit fram till att det nog blir jobbigt för fåglarna att kunna skilja på Falco och Shaco då det låter så likt när man till exempel ropar eller pratar med dem.
Fick ett föreslag av en som följer min blogg. Hon tyckte Casper skulle vara fint. Jag tyckte mycket om förslaget, tack! :) Men på något sätt funderade jag vidare ändå.
Nar jag pratade med mamma så sa hon: Självklart om den ena heter Falco ska den andra heter Amadeus.
Myckte roligt förslag men väldigt långt tyckte jag.
 
Till slut kom jag på ett namn:
♥LUCKY♥
Det skulle passa perfekt kände jag!
Strålar gul som solen på en vacker sommardag.
Johan och mammi tyckte lika mycket om namnet.
Så nu är det bestämt!
Lucky ska min lilla guling heter! :)
Och last but not least.
En bild på finaste Lucky! :D
15 Februari 2013
 
Man kan se att hans utveckling av fjädrarna har kommit längst.
Det är för att han är allas storebror.
Visst er han super snygg? :)
 
 
Taggar: bebis, bebisar, blå, fågelsyskon, fågelungar, gul, hitta namn, lucky, lycklig, papegoja, sparv, sparvis, sparvpapegoja, syskon, ungar;

Kommentar:
#1: Ingunn

Hei =)
Fine bilder av din nydelig Lucky , knall fint navn =)

Hilsen Ingunn

Svar: Tack så mycket Ingunn. Ditt förslag var också fint men jag tyckte Lucky blir perfekt när jag kom på det :) Hälsningar Jennyy
Jennyy Fjärilsdotter

2013-02-16 @ 22:51:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: