sparvis.blogg.se

2013-02-03
02:11:00

Första inköpslista!
Efter en gjord budget vill man så klart kolla upp detaljerna.
Som jag nämnd tidigare vill jag beställa från en tysk hemsida: 
Zooplus.de
Det finns också en svensk variant av denna onlineshopen dock har den inte lika många produkter och inte den buren vi bestämt oss för. Och då vi dessutom kommer åka ner så kan jag lika väl skicka paketen till släkten där (de levererar nämligen bara till Danmark men inte till Sverige -.-)
Jag kommer skriva priserna i €
om ni vill veta hur mycket det blir i kronor så får ni bara räkna om det :)
1€= ungefär 8,6kr
Aktuell valuta får ni kolla upp själva då det ändras hela tiden ;)
INKÖPSLISTA PÅ ZOOPLUS.DE

Bur: Montana San Remo III (japp det fick bli den till slut iaf!)
Mått: L 85 x B 48 x H 168 cm
Pris: 149,00€
 
 
Y-sittpinne av naturträd
2 x L 20 cm för 1,99€/styck
1 x L 35 cm 2,49€
Läste att den gick sönder hos några efter ett tag och beställa därför en extra tänkte jag :)
 
Sittpinne av bomull
37,5 cm lång
Pris 1,69€
 
Fågelgunga av naturträd
Mått: 15 x 20 cm
Pris: 2,19€
 
Repspiral
För mig ska det bli den minska storleken, då den är för undulater eller Love Birds
och sparvar har väl ungefär liknande storlek.
Vet inte ännu om den placeras i eller utanför buren.
Mått: L 155-160 cm
Pris: 5,99€
 
En lite större badplats för mina små kompisar.
Tänkte det vore väl trevligt om de skulle kunna få plats samtidigt om de vill det. :)
Mått: L 26 x B 18 x H 17 cm
Pris: 5,99€
 
15kg bokspån.
Det rekommenderade uppfödaren till oss, hon har använt det i ett par antal år
och är super nöjd och fåglarna trivs också.
Pris: 12,90€
 
1kg Röd kolvhirs
Pris: 4,99€
 
Kolvhirshållare
Pris: 2 styck för 1,99€
 
En mineralsten med blommor.
Läste att denna ska vara skojig och omtyckt för fåglarna.
Pris: 2,49€
 
En sten av sepiaskal.
Får väl se vilken som blir mer omtyckt :)
Pris: 0,99€
 
Fågelgräs-set
Lite grönt och nyttigt för småttingarna.
Pris: 1,29€
 
En lekplats som min underbara sambo fick välja.
Hoppas den blir lika skojig för sparvisarna som den ser ut. :)
Pris: 9,99€
 
Transportbur
Man vill ju kunna ta med sina bebisar om det inte är för långt att åka och dessutom är det en stor fördel att ha om man behöver ta sig till vitrinären med dem.
Tyckte denna storleken blir bra för två stycken och ser super fin och smidigt ut.
Läste att den är super lätt att göra ren med.
Mått: L 39 x B 39 x H 31 cm
Pris: 19,99€
 
 
Sammanlagt blir allt detta 224,96€
Och för att det finns en nykundrabatt på 10%
dras det bort -22,50€
Och den riktiga slutsumman blir 202,46€
Vilket blir ungefär 1745kr (aktuell pris får ni räkna ut själva)
 
Japp alltihop får man för det priset.
Då hade man nog inte ens fått en så fin bur i Sverige(?)
Super nöjd, ska beställa under nästa vecka!!!
YÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄY :D
 
Ni kanske märkte att jag inte har med någon fröblandning ännu.
Detta är för att jag inte hittade en passande på hemsidan.
Tänkte det är bättre att köpa på plats med hjälp av någon som kan i en djurbutik här i Växjö senare.
Taggar: badhus, badplats, bok, bokspån, bomull, bomull sittpinne, bur, burtillbehör, butik, djuraffär, djurbutik, fröblandning, fågelbur, fågelgräs, fågelgunga, fågellekplats, gunga, hirshållare, hållare, inköpslista, kalksten, kolvhirs, lekplats, mineralsten, montana, naturträd, online, onlineshop, på plats, rep, repspiral, röd kolvhirs, sepiaskal, sittpinne, spiral, spån, transportbur, variant, y-sittpinne, zooplus;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: