sparvis.blogg.se

2013-04-17
23:06:00

Underbar ren känsla i munnen!
Efter besöket hos tandläkaren på Smile igår fick man lite motivation att börja använda tandtråd och även Flux lite oftare igen. Mycket kul att få en stor halvliters mild Flux som välkommens present hos Smile! :) Tandläkaren verkade bra och kunnig. Sån som jag är har jag så klart ställt massor frågor kring allt möjligt och tyckte då att han kunde förklara allt bpde bra, förståeligt och pädagogiskt :)Inte så kul däremot med all röntgen. Det bara trycker som ... när man ska bita pp den grejen. Varje gång bara rinner tårarna som att den trycker på nån nerv där. Kan inte ens stoppa det. ush...Sedan sådan hel-käkan-bild och då fick jag ta av mig ALLA örhängen, för ni som inte vet har jag NIO stycken! xD det tog ju sin tid då som ni förstår. haha! Även sköterskan tyckte att det var lite kul och berättade det direkt till läkaren xDSåhär såg alltså kvällens tandhygen ut.1. Forevers super tandkräm (innehåller ej flour då aloe veran inte riktig är vän med flouret. Vill säga att den skulle typ förlora sin verkan en hel del om det skulle tillsöttas flour.)2. Tandtråd (va jobbigt i vissa rätt tajta mellanrum xD man kanske blir van och snabbare efter ett tag?)3. Flourmundspolning (nog ungefär en minut. kändes som evigheter men skön och fräsch känsla efteråt!)Sedan kollade man i spegeln och såg jätte nöjd ut. :) Ska försöka hålla mig till detta åtminstone till nästa besöket nästa månad och fråga om Magnus redan ser någon skillnad. (Så hette läkaren för övrigt.)
DOCK KOM IHÅG...
Borstar aldrig tänderna med denna underbara tandkrämen och skölj med flour direkt. utan alltid MINST 30min emellan, eller ta istället flourspolning nån gång på dagen istället.
För Flour tar bort de goda effekterna från Aloe Veran, då kan ju inte tandkrämen göra vad de hade kunnat...
Taggar: aloe vera, flour, flux, forever, mundhygen, smile, tandkräm, tandläkare, tandtråd, utan flour, växjö;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: